3055
Sök

Elproblem med släp

1 277 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Jo det är så att jag har renoverat en släpvagn, dvs all el är ny, allt är rättkopplat inga glapp inga fel på det viset, det är bara de att det spökar, när jag ska blinka vänster eller höger så blinkar det för snabbt, dvs som när en lampa har gått. Alla lampor funkar, har kollat all el även kollat efter felkoder i bilen och kollat släpvagnskopplingen. Tänkte höra mig för om det är någon annan som har samma problem

477 Inlägg
13 september 2011
när det gäller elfel ihop med släpvagn brukar det 9 gånger av 10 vara att bilens el-dosa ärjat efter allt vägstänk genom åren... prova med en annan bil eller ett annat släp för att avgöra vilken sida av kontakten felet ligger på innan du felsöker vidare

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Offroad Racing
3 122 Inlägg
13 september 2011
om det blinkar för fort så ligger problemet i bilen.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 277 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Dilemmat är att kontakten är bytt, jag gjorde det förra veckan för den slogs sönder när päronen hade bråttom över ett fartgupp, och felet ligger inte i bilen, det är en kia c'eed -07 har felsökt den med boschdatorn och även mekonomens mjukvara men jag får inte några feldata har även kollat alla säkringar lampor säkringshållarna jordpunkter osv, df står jag å kliar mej i skallen just nu lol

Litar inte på att felsöka mjukvara, inte heller på KIA för den delen ;P
Som sagt, testa på en annan bil och se om felet kvarstår, om det gör de är det något som är galet på släpet

För Volvo i tiden
Trafikförordning (1998:1276) kap. 3
71 § I dimma och vid kraftig nederbörd får dimljus användas istället för halvljus.
Är det bara jag som inte ser dimman? :P

1 277 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Ja körde en paralellmätning på kian och fick några konstiga värden så det var allt den koreanska underbilen som hade problem tongue

Sök