Först och främst skulle jag rekomendera en förgasarmotor eftersom den är enklare.
De du behöver är:
Ventilerade skivor fram(nyare 240 bromsar går bra)
1031 bakaxel
Bur behöver du inte ha.
Sen har 350 för högt vrid för att kunna regas. En 262 från en monza-75 är inom tillåtetvärde. De du kan göra (som ja gjorde) är att göra om motornumer, men tänk på då att 262 inte gjordes som tbi. Utan då måste du ha en förgasarmotor. 262 och 350 är i övrigt identiska utifrån.
Sen är en th700 låda en bra ide eftersom utväxlingen melan volvo axel och cheva låda stämer inte överens så bra, så om du skulle ha en th400 (3vxl) låda så blir bilen väldigt högvarvig.
Sen kan de va en bra ide att sätta i pyloytanbussningar i bakvagnen, orginalen tar slut väldigt snabbt.
Sen ett par visdoms ord: de kommer krångla och de kommer ta längre tid än planerat och sist men inte minst, de kommer va mycke svårare än va man tror.
Sen tror jag reglerna ändrades 2011-01-01 så ring bilprovningen och fråga.
Du är välkomen att fråga mer om du undrar över nått, och du får gjärna titta förbi och kolla mitt bygge.