Importera bil ifrån USA med hjälp av importfirma?

Tribbe SAAB♥SUBARU
18 augusti 2010 · 1 636 Inlägg

Har pratat med wredenborg över mail och tycker jag fått ett riktigt bra bemötande.
Det jag dock undrar är hur brukar sånna här företag sköta betalningen? Om jag fattat rätt så är det förskottsbetalning vilket jag förstår till viss del men en liten sida av mig säger att det känns lite fel med hela summan innan bilen ens är i sverige? Jag vet inte hur det brukar gå till?

Saab 9-2x Aero "SAABaru" (2005)
ShopUSA
26 juli 2011 · 1 Inlägg

Hej,

ShopUSA fraktar både bilar för privatpersoner och företag vi erbjuder en samlat pris för frakt, tull och moms  på förhand.

Leveranstiden är kort och man behöver inte spekulera i hur man ska hanter allt administrativt, tulldokument osv. Det gör vi.

Vi hjälper dig att hitta den bil du vill ha i USA och uppskattar totalt pris innan du köper bilen. Ring oss om du vill ha mer information eller skriv till biler@shopusa.com

Ha en riktigt bra dag!

Vänliga hälsningar,

Michael (ShopUSA)

Senast redigerat av ShopUSA (26 juli 2011)

Perzzon90
27 juli 2011 · 341 Inlägg

försäkringen på min importerade corvette c6:a ligger på 7100/ helår med helförsäkring och djurkollisionskydd så om de är så mycke dyrare försäkring vet ja inte för tycker de känns billigt fast den är importerad smile

Nick666 Baron
14 september 2011 · 184 Inlägg

ShopUSA skrev:
Hej,

ShopUSA fraktar både bilar för privatpersoner och företag vi erbjuder en samlat pris för frakt, tull och moms  på förhand.

Leveranstiden är kort och man behöver inte spekulera i hur man ska hanter allt administrativt, tulldokument osv. Det gör vi.

Vi hjälper dig att hitta den bil du vill ha i USA och uppskattar totalt pris innan du köper bilen. Ring oss om du vill ha mer information eller skriv till biler@shopusa.com

Ha en riktigt bra dag!

Vänliga hälsningar,

Michael (ShopUSA)

Som exempel, vad skulle ni ta för att köpa och plocka in denna:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUPERCHA … 3141wt_948

Nyfiken eftersom flesta firmor vill göra en ren förtjänst på
ca 100 000:- på de bilar de tar in

Senast redigerat av Nick666 (14 september 2011)

Pontiac GTO "Goat - Holden - Vauxhall Monaro" (2005)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang