3788
Sök

V40 byte av stereo strular

1 581 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Halloj!
Har köpt mig en Alpine CDA 117ri som jag köpte en isoadapter till min bil på brl i örebro (ISO-Adapter PC2-71-4). Kopplade in detta men har inget ljud. Eller, jag har mina delningsfilter kopplade via diskantens uttag på brädan för signal och sedan är mina mellanregister och diskanter kopplade där. Så på max volym kommer det iaf ut ljud ur diskanterna men inget ur dörrar eller bagage. Kollat på min adapter och den stämmer inte helt överrens med orginal så det kan ju vara en förklaring men det är ju denna som gäller för min bil så verkar skumt. Kommer i vilket fall byta till steg till nästa helg men vill gärna ha ljud tills dess:P Hjälp:)

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
23 september 2011
Det är inte som så att signalen som går i dom där kablarna till diskanten är delad? Bästa vore nog att dra nya kablar till filtren från ISO-kontakten.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

1 581 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
ChriZtoffer skrev:
Det är inte som så att signalen som går i dom där kablarna till diskanten är delad? Bästa vore nog att dra nya kablar till filtren från ISO-kontakten.

Delad på vilket sätt tänkte du? Kan väl va. Men tycker jag borde ha ljud ur andra högtalarna men kanske inte. Har endast de två iso-kontakterna i orginalstereon och en antennkabel så är iaf inget slutsteg orginal som spökar.

Sen undrar jag vad Can high och Can low står för? Canbus? Tycker det är skumt att isoadaptern inte stämmer överens med orginalkablaget dock så där är det ju något också som inte stämmer. Ska ta kort på dem imorgon.
Senast redigerat av Fellow (23 september 2011)

1 581 Inlägg
23 september 2011
Trådstartare
Har testat att koppla bort mina filter nu och kör orginaldiskanterna där dem ska istället men fortfarande bara lågt ljud ur diskanterna trots max volym. Så tror att det är fel i ison jag köpt. Någon som vet var man kan hitta schema över orginalkablagets kopplingar?

Har ju som sagt ISO-Adapter PC2-71-4 och den ser ut så här och det är ju faktiskt inte rätt jämfört med orginalkablaget. Den övre raden på gröna isokontakten sitter de två pinnar som på bilden men orginalkablaget har totalt 4 pinnar på övre raden dit anslutningarna går.
http://www.blekingebilradio.se/PICTURE/1162-14-b1.jpg
Senast redigerat av Fellow (23 september 2011)

376 Inlägg
24 september 2011
Bara en tanke här..
vissa HU har en funktion där man kan stänga av det interna steget, om man kör allting på externa steg.
(min gamla pioneer p88 tex.)
Kan det vara en förklaring?

1 581 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
Simon76 skrev:
Bara en tanke här..
vissa HU har en funktion där man kan stänga av det interna steget, om man kör allting på externa steg.
(min gamla pioneer p88 tex.)
Kan det vara en förklaring?

Det interna steget är påslaget:) Power IC on:)

1 581 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
Har iaf testat att koppla en högtalare direkt på alpinens kablage för högtalarna och endast den ena kontakten som ger ordentligt utslag och de andra låter knappt alls. Vilket jag tycker verkar konstigt. Har iaf inget steg original i bilen så inte det som är problemet. Har endast gröna och gråa isokontakterna kopplade till alpinen då jag inte använder radion så har jag inte köpt den adaptern. Tycker det verkar riktigt skumt att den endast ger utslag i diskanterna om jag har högsta volym och då låter det knappt något iaf.

Måste jag ha antennadaptern för att det ska fungera?
Senast redigerat av Fellow (24 september 2011)

1 581 Inlägg
24 september 2011
Trådstartare
Löst, switchar undertill som inte var rätt inställda:P

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
24 september 2011
Jodå dom var rätt inställda, för mig som hade en extern processor påkopplad. wink Glömde bort dom när jag skickade enheten, sorry. Men tur att det löste sig. smile

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök