Hej alla garaget's surfare! Nu tänkte jag dela med mig mitt "lilla" Bygge i min pärla.
Allt började hur jag skulle börja självklart kollade jag själv i garaget hur folk själv har byggt sitt ljud i sina bilar. Jag fick mer o mer ideer om hur jag skulle utföra mitt bygge. Så stack jag iväg o köpte det jag behövde!
Har tappat bort massa bilder så ni får se mitt i arbetet! Dåligt av mig jag veeeet!
Det började med att jag "Testade" basarna MDSDS1214 Med ett kleeent slutsteg!
Nu dags för det mer roliga med det hela! Alltså bygget ;D
Här som ni ser drar jag över fleecen över bafflarna och får schyssta former direkt på lådan! Sen var det bara dax att dra över polyester o låta det stelna och på med glasfiber!
Nu har vi kommit så långt att jag har börjat spacklat.
Nu har jag låtit spacklet torkat och nu är det dags för att slipa ner skiiiiten! (KLIIIIAAAAR LITE?)
Snabb spolning: Nu är lådan klar lackad. Vart inte alls nöjd med lackeringen. Vill klä lådan i riktigt fin vinyl! (kommer förmodligen)
Och som ni ser på sidan om baslådan så har jag gjort bafflar för MDS egna MDS Dynamic 6,5" MK-II!
Och nu till nästa steg, Byta ut gammla ström kabeln och jord kabeln samt säkring!
Ström kabeln såg ju ruuggig ut gämnför med den gamla som nu jag använder till högtalarna
Haha jord Kabeln vs gamla jorden.
Säkringen.
Resultat:
Detta var mitt lilla bygge som jag för första gången har gjort!
Ett nytt bygge ska börjas så småningom. Och då ska lådan kläs i vinyl blandannat och massa annat! och då ska jag vara bättre på kameran!
tack putte Japp 2 3"och 1 6". Men jag är inte ute efter tävlings ljud bara det låter "okej"
Gjorde det mest för syns skull hehe.
Men vem vet man kanske blir sugen på att börja tävla haha
mm de e mest för suyn skull ,,, de där blir bara skit de plugga igen 3tums portarna å kör hellre me bara 6tummen helst 2 st 6tums på 2 st 1214
Får pröva att plugga dom o se efter! tack putte!
enkelt förklarat .. du e tok gasig i magen du fjärtar å har 3 rövhål hur kommer den å låta osså drar du av samma rökare fast me ett hål bara... gissa vilken som de blir bäst fart i
www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
mm de e mest för suyn skull ,,, de där blir bara skit de plugga igen 3tums portarna å kör hellre me bara 6tummen helst 2 st 6tums på 2 st 1214
Får pröva att plugga dom o se efter! tack putte!
enkelt förklarat .. du e tok gasig i magen du fjärtar å har 3 rövhål hur kommer den å låta osså drar du av samma rökare fast me ett hål bara... gissa vilken som de blir bäst fart i
HAHAHAHAHAHAHAHA! Den där är nog det bästa jag har hört! haha jag förstår precis hur du menar. Då ska fan jag plugga 3" rören Tack patrik ännu en gång