4335
Sök

Panikhjälp Med Stereo Till Chevrolet Transsport 2002

2 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
behöver hjälp med att försöka lista ut hur högtalarkablarna ska sitta.. det har suttit en originalstero tidigare men kablarna är klippta och nu ska jag försöka montera en vanlig cd i bilen.
men som sagt, är det någon som vet hur man ska koppla in den så vore jag jättetacksam..det är färgerna på högtalarkablarna som jag inte  förstår mig på och hur det ska kopplas emot en vanlig stereo..

400 Inlägg
28 september 2011
vilka färger har högtalarkablarna som sitter i bilen? och har du kollat hur de är kopplade till högtalarna?

400 Inlägg
28 september 2011
och att skriva att du behöver "Panikhjälp" och sen bara dra utan att bry dig om att kolla svaren känns lite surt. Nu offra ja 20min för din skull i onödan sad

Stölle
199 Inlägg
28 september 2011
Panik lr Inte, Börja med att skaffa elschema lr rephandbok, kan stå vilka färger som gäller, inte alltid att det gör det till t.ex högtalare.
Får du inte tag i nått av det, då är det bara att mäta sig fram. Börja med att mäta fram vilka trådar som är jord o ström,tändningsplus o belysning bland kablarna, märk o lägg åt sidan. Sen lossar du en högtalare i taget och lägger ihop kablarna. Summra/ohmmät fram vilket par det är noll ohm/kortslutning på. Märk upp det. Återmontera högtalaren. Upprepa sedan proceduren på övriga högtalare.

Jag anar ugglor som får kläder.

2 Inlägg
28 september 2011
Trådstartare
Tack för era tips.. ska kolla upp det idag direkt efter jobbet..

Sök