ABS styrenhet volvo 850

Kullavik
15 oktober 2010 · 72 Inlägg

Hejsan,
Är det ngn som öppnat och lödt om inne i ABS enheten, är det många lödpunkter ?
Är enheten svår att få isär/ihop.
Ngn som har ett elschema på ABS styrenhet för en volvo 850  -96 ?

montana10 Chaufför
15 oktober 2010 · 64 Inlägg

Jag har gjort det på min. det är inte så svårt. kolla på denna sida www.volvoforum.no där har du utförlig beskrivning hur du går tillväga. Lycka till.

Kullavik
15 oktober 2010 · 72 Inlägg

montana10 skrev:
Jag har gjort det på min. det är inte så svårt. kolla på denna sida www.volvoforum.no där har du utförlig beskrivning hur du går tillväga. Lycka till.

Vad är det för stora hål som syns under styrenheten, är det risk att det kommer ut bromsolja där ??

montana10 Chaufför
15 oktober 2010 · 64 Inlägg

nej det är ingen risk att det kommer ut bromsolja där. om du måste köra med bilen ta ut säkringen för abs.en sätt gärna en plastpåse under abspaketet. men tänk på att du har ingen hastighetsmätare när du kör på det viset så ta det lungt och följ rytmen. Sen när du är klar och allt är på plats så kör du sakta iväg. När du kommer över 30kmh så kommer abs.en göra ett självtest. Och är allt som det ska då släcks abs lampan av sig själv.

JonasKarlss0n
1 december 2010 · 150 Inlägg

Nu hoppas jag verkligen att någon vet mer än mig om detta xD men boxen på Volvoforum.no är plast och sitter under bromsbehållaren... Min är gjord i metall och sitter en bit brevid behållaren, går de fortfarande att öppna och löda? mvh jonas

krillle
1 oktober 2011 · 31 Inlägg

tjena! ja har lite problem med min abs, Lampan lyser o ja har sökt felkod som säger att de e vänster givare bak o ja köpte nya givare till båda sidorna o har bytt dom o när man kör i 30km/h (tror ja de är) så ska den själv göra ett feltest o om allt är OK så ska lampan slockna? Men min vill inte slockna, alla givarna runt om är bytta och datorn på verkstad som kollat felkoden sa att det bara var vänster bak som var kass som nu e bytt, men vad kan då vara fel nu?

MVH Krille

chrille_ Servicerådgivare
1 oktober 2011 · 715 Inlägg

krillle skrev:
tjena! ja har lite problem med min abs, Lampan lyser o ja har sökt felkod som säger att de e vänster givare bak o ja köpte nya givare till båda sidorna o har bytt dom o när man kör i 30km/h (tror ja de är) så ska den själv göra ett feltest o om allt är OK så ska lampan slockna? Men min vill inte slockna, alla givarna runt om är bytta och datorn på verkstad som kollat felkoden sa att det bara var vänster bak som var kass som nu e bytt, men vad kan då vara fel nu?

MVH Krille

Varför har du bytt alla sensorer om bara V.b var kass?
Vad säger felkoden exakt? Kan ju vara att abs kransen som den mätare på är sprucken/kommit skit = felkod
Kan även vara fel i boxen, eller någon kabel.
Mätte du upp abs givaren innan du byta den?

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
krillle
1 oktober 2011 · 31 Inlägg

nej dom där fram va kass först sen nån månad senare så blev VB kass så har ja ju bytt alla men felkoden sa vänster sensor bak
nej mätte inte

chrille_ Servicerådgivare
1 oktober 2011 · 715 Inlägg

krillle skrev:
nej dom där fram va kass först sen nån månad senare så blev VB kass så har ja ju bytt alla men felkoden sa vänster sensor bak
nej mätte inte

Bara att forsätta felsöka kan ju vara mer än sensorn som jag skrivit tidigare.

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_
Audi A4 1.8T "Prosport S-line" (2008)
krillle
1 oktober 2011 · 31 Inlägg

aa okej okej får kolla om kransarna e kassa då smile Men du ska ha tack för hjälpen smile
Ha en trevlig helg smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang