2070
Sök

Turbobygge/Renovering Volvo 745

214 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Tjenare!
Tänkte nu lägga upp en projekttråd på bilen, då det är en del jag ska göra på den, och även några förhoppningsvis intressanta ombyggen! big_smile

Bilen jag renoverar/bygger om är en volvo 745 från 1992, med 940 inredning och 940 front, Motorn är en B230F med en automatlåda smile

Det som skall göras på bilen är som följande
[/] Byta servosystemet
[] Fixa den rosten som finns
[] Byta till en manuell låda
[] Turbobygge
[] Hemmabyggt avgassystem med dubbla utblås
[] Omlackering
[] Sänkning
[] Fälgar
[] Koppla ljud
[/] Smått och Gott
/ Påbörjat
X Klart

Mvh FranssonJr smile

Bakhjulsdrift o kjolar på volvo ska de va ;)

214 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Hejsan igen laddar upp bilder senare på servobyet, som jag nu är i full gång med att hänga upp smile har nu fått ett litet problem, på det "nya" systemet var styrlderna vääldigt kassa, så köpte mig ett par nya på feltema, jag har monterat dom på stagena från servon, och hängt i dom vid hjulen, problemet är nu att när jag ska dra fast dom och dra åt låsmuttern, så snurrar även pinbulten dom sitter med! hur ska jag kunna dra åt låsmuttern och få fast styrleden?? tacksam för väldigt snabba svar smile

Mvh FranssonJr

Hopplös
328 Inlägg
3 oktober 2011
franssonJr skrev:
Hejsan igen laddar upp bilder senare på servobyet, som jag nu är i full gång med att hänga upp smile har nu fått ett litet problem, på det "nya" systemet var styrlderna vääldigt kassa, så köpte mig ett par nya på feltema, jag har monterat dom på stagena från servon, och hängt i dom vid hjulen, problemet är nu att när jag ska dra fast dom och dra åt låsmuttern, så snurrar även pinbulten dom sitter med! hur ska jag kunna dra åt låsmuttern och få fast styrleden?? tacksam för väldigt snabba svar smile

Mvh FranssonJr

sätt en domkraft under styrleden sen är det bara att dra åt smile

214 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Martin_volvo skrev:
franssonJr skrev:

Mvh FranssonJr

sätt en domkraft under styrleden sen är det bara att dra åt smile

skall prova det sen smile

Sök