Audiovox och back kamera

Rake
29 september 2011 · 164 Inlägg

Har en Audiovox VME9309TS. Iallafall så bestämmde jag mig för att jag ville ha en enkel back kamera att koppla till stereon efter som den har support för det. Så jag gjorde det och det funkar utmärkt förutom en sak, camera bilden kommer inte automatiskt upp på skärmen när jag lägger i backen (Har kopplat så cameran får ström när jag lägger i backen). Jag måste manuellt byta source på stereon och det orkar jag inte göra varje gång jag ska backa!

Så finns det något sätt jag kan få den att automatiskt visa kamera bilden på stereon när jag lägger i backen?

Volvo 940 Turbo "Svarten" (1993)
Rake
29 september 2011 · 164 Inlägg

Hittade i elschemat att det finns en orange/vit sladd från stereon som ska kopplas till en back indikator. Om jag kopplar i den så antar jag att back kameran kommer att funka automatiskt. Ska bara hitta var jag kan koppla i den nära och lätt, jobbigt om jag måste dra en kabel till skuffen för att ta indikatorn från backlampan där.

Volvo 940 Turbo "Svarten" (1993)
Rake
29 september 2011 · 164 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Kabeln bör finnas i nån av kabelstammarna vid trösklarna. Kolla vid baklyktorna vad det är för färg till backljusen och leta i stammen efter samma färg och kontrollmät med multimeter.
Vad är det för bil?

Ja, det låter som en ide men är hundratals kablar där och även om jag vet rätt färg kan det nog vara svårt att hitta rätt men jag kan ju testa det.
Bilen i fråga är en Volvo S70 -98

Volvo 940 Turbo "Svarten" (1993)
Rake
29 september 2011 · 164 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Elschema för 960 -95 säger att backljusens kabelfärg är grå/svart eller brun/rosa.

Är ju inte alls säkert att det är samma på S70 men jag ska undersöka saken i morgon. Lyckas jag inte få ihop det själv så kan jag få tag på elschema så det ska nog inte vara några problem att lösa.

Volvo 940 Turbo "Svarten" (1993)
jocki_
4 oktober 2011 · 124 Inlägg

Rake skrev:

Swedenrockers skrev:
Elschema för 960 -95 säger att backljusens kabelfärg är grå/svart eller brun/rosa.

Är ju inte alls säkert att det är samma på S70 men jag ska undersöka saken i morgon. Lyckas jag inte få ihop det själv så kan jag få tag på elschema så det ska nog inte vara några problem att lösa.

har tänkt köpa en likadan spelare men har varit osäker eftersom den är ganska billig (2400kr) , men hur tycker du den fungerar?

Senast redigerat av jocki_ (4 oktober 2011)

Rake
4 oktober 2011 · 164 Inlägg

jocki_ skrev:

Rake skrev:

Swedenrockers skrev:
Elschema för 960 -95 säger att backljusens kabelfärg är grå/svart eller brun/rosa.

Är ju inte alls säkert att det är samma på S70 men jag ska undersöka saken i morgon. Lyckas jag inte få ihop det själv så kan jag få tag på elschema så det ska nog inte vara några problem att lösa.

har tänkt köpa en likadan spelare men har varit osäker eftersom den är ganska billig (2400kr) , men hur tycker du den fungerar?

Den fungerar skit bra, är jävldigt nöjd med den. Fick back kameran att funka perfekt där med. Men den har allt man behöver, är skit smidigt med låtar/musikvideos på usbminne eller liten hdd och sen kan man bläddra mellan låtarna skärmen. Är dock ett par saker jag inte är nöjd med, man kan inte byta färg eller något på temat så man blir lite trött på det klarblåa men det går ann. Sen fungerar random inte så bra om man har fler än tusen låtar på usb minnet/skivan, då tar den random låtar under nummer 250 cirka bara och det är lite störande. Men annars är jag skit nöjd med den, den har allt förutom iphone/ipod bläddring men åt andra sidan så kan man se på video på skärmen via mobilen smile

Volvo 940 Turbo "Svarten" (1993)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang