2679
Sök

B230F med bara 200 - 300 i varv på tomgång

68 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
tjena, Jag har bytt motor i min 740 GL -90, motorn startar och går, men när den är igång låter det som den går på bara 2-3 cylindrar, men jag testade att dra tändhattarna och den går på alla 4, och den ligger bara på 200 - 300 i varv på tomgång, sen svarar den inte heller riktigt som den ska på gasen !

Någon som vet var problemet kan ligga ?

1 008 Inlägg
9 oktober 2011
tänd motor/lamdalampa?  felkoder?
Om den blev så i samband med motorbytet så skulle jag gssa på felmonterat svänghjul, felkuggad kamrem eller fel sorts tempgivare till motorstyrningen, eller förväxlade kontaktstycken till knacksensor,tempgivare,kallstartspridaren.

68 Inlägg
9 oktober 2011
Trådstartare
240bns skrev:
tänd motor/lamdalampa?  felkoder?
Om den blev så i samband med motorbytet så skulle jag gssa på felmonterat svänghjul, felkuggad kamrem eller fel sorts tempgivare till motorstyrningen, eller förväxlade kontaktstycken till knacksensor,tempgivare,kallstartspridaren.

Lambdalampan har lyst hela tiden, för det är ett hel på avgasröret, men slipper bekymra mig om det nu, avgasröret gick av på mitten idag, motorlampan lyser inte, fick en felkod på svänghjuls givaren, men tror inte det är problemet, det slår gnister i fördelarlocket, och jag tror det är fel på tändningen, men är inte helt 100, kamrem och svänghjul sitter rätt enligt verkstadshandbok, den går igång sen backtänder han ibland, och det blir eftertändning och lite så, så jag tippar på att det är fel på tändningen,
vad tror du ?

Sök