Problem med Elhissarna GOLF 3 -92

MarcusGronberg Lowlife
3 oktober 2011 · 809 Inlägg

som rubriken lyder så spökar mina elhissar...

förar dörren fungerar som den ska men passagerar dörren fungerar inte knappen alls varken upp eller ner, fast om man trycker på knappen på förrar dörren (den som styr vänsterdörren) så går rutan ner och upp ? hmm Och ibland Går rutan ner av sig själv och går att trycka upp men så fort man släpper knappen åker rutan ner igen :@ hmm.. hmm
Och H-bak när man trycker på knappen åker den ner ungefär 5 cm för att sedan stanna och trycker du igen så går den 5 cm till så får man hålla på så både upp och ner.. ? Någon som vet vad jag ska ta mig till ? fett jobbigt.


VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR! smile


peace out!

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
street_racing_90 Audi racing
3 oktober 2011 · 634 Inlägg

ConXraid skrev:
som rubriken lyder så spökar mina elhissar...

förar dörren fungerar som den ska men passagerar dörren fungerar inte knappen alls varken upp eller ner, fast om man trycker på knappen på förrar dörren (den som styr vänsterdörren) så går rutan ner och upp ? hmm Och ibland Går rutan ner av sig själv och går att trycka upp men så fort man släpper knappen åker rutan ner igen :@ hmm.. hmm
Och H-bak när man trycker på knappen åker den ner ungefär 5 cm för att sedan stanna och trycker du igen så går den 5 cm till så får man hålla på så både upp och ner.. ? Någon som vet vad jag ska ta mig till ? fett jobbigt.


VÄLDIGT TACKSAM FÖR SVAR! smile


peace out!

går dem trögt ? smörj dem med silikon, annars e de väl något relä eller knappen eller något liknande som e kass

MarcusGronberg Lowlife
4 oktober 2011 · 809 Inlägg

nej dem går inte trögt, bara att passagerardörrens ruta åker ner av sig själv helt random fett störigt !!
Jimmy på agnesfrid sa det kan vara låset som spökar så att den ger signal eftersom jag kan stänga och öppna fönstret med nyckeln ju.

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
street_racing_90 Audi racing
4 oktober 2011 · 634 Inlägg

ConXraid skrev:
nej dem går inte trögt, bara att passagerardörrens ruta åker ner av sig själv helt random fett störigt !!
Jimmy på agnesfrid sa det kan vara låset som spökar så att den ger signal eftersom jag kan stänga och öppna fönstret med nyckeln ju.

hmm jag vetefan ... ta knapp och relä på skroten och testa

Eklund69
4 oktober 2011 · 89 Inlägg

kolla upp kopplingen i dörrstolpen vid gångjärnet vid förarsidan, min VR6:a höll på med precis samma sak drog isär och körde in elektonik spray i kontakterna (tog alla dörrar på en gång) fungerar numera helt felfritt,

VR6_Sandnes
10 oktober 2011 · 43 Inlägg

Jag hade samma problem, först funkade dom inte alls. Då var det kabelbrott vid dörrstolpen. När jag hade lött den hackade den ner precis som du beskriver. leta efter glapp i kontakter och knappar, det funkade för mig i alla fall.

MVH

MarcusGronberg Lowlife
12 oktober 2011 · 809 Inlägg

VR6_Sandnes skrev:
Jag hade samma problem, först funkade dom inte alls. Då var det kabelbrott vid dörrstolpen. När jag hade lött den hackade den ner precis som du beskriver. leta efter glapp i kontakter och knappar, det funkade för mig i alla fall.

MVH

Okej tackar för svar:-) ja den dörren som hackar är alla kablarna ihopsatta med kabelskor ska kolla ordentligt, du har ingen aning om varför passagerar rutan fram åker ner av sig själv? Grymt irriterande! Har kollat alla kablar i dörren inga skavda sladdar eller något lika fantasi mellan dörr och bil, knappen till att ta ner rutan lyser och min kompis fick knappen att fungera i nån minut, vet ej vad jag ska hitta på för lösning har även kopplat bort komfortfunktionen men samma problem uppstår..

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
street_racing_90 Audi racing
12 oktober 2011 · 634 Inlägg

ConXraid skrev:

VR6_Sandnes skrev:
Jag hade samma problem, först funkade dom inte alls. Då var det kabelbrott vid dörrstolpen. När jag hade lött den hackade den ner precis som du beskriver. leta efter glapp i kontakter och knappar, det funkade för mig i alla fall.

MVH

Okej tackar för svar:-) ja den dörren som hackar är alla kablarna ihopsatta med kabelskor ska kolla ordentligt, du har ingen aning om varför passagerar rutan fram åker ner av sig själv? Grymt irriterande! Har kollat alla kablar i dörren inga skavda sladdar eller något lika fantasi mellan dörr och bil, knappen till att ta ner rutan lyser och min kompis fick knappen att fungera i nån minut, vet ej vad jag ska hitta på för lösning har även kopplat bort komfortfunktionen men samma problem uppstår..

att den åker ner av sig själv kan bero på att den inte går upp helt ( en list som e gammal) eller något, hade det på min audi A6

MarcusGronberg Lowlife
12 oktober 2011 · 809 Inlägg

Men den åker ju bara ner ibland? Ibland åker den inte ner på alls på en lång stund.

Marcus Grönberg.
Impala '63 black Dog
BMW E39 528IA Touring "Slammed Wagon" (2000)
Chevrolet Impala "Black Squad" (1963)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang