850 med s70 front

jao_joo
21 oktober 2005 · 244 Inlägg

jag går i 850 tankar och undrar om någon vet vad som krävs för att bygga om till s70 front. behövs det ändras med fästen och sånt eller är det i stort sett bara att smälla på s70 skärmar, front och huv?

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
nofearsy Bilbyggare
22 oktober 2005 · 225 Inlägg

jao_joo skrev:
jag går i 850 tankar och undrar om någon vet vad som krävs för att bygga om till s70 front. behövs det ändras med fästen och sånt eller är det i stort sett bara att smälla på s70 skärmar, front och huv?

Det du behöver är bla:
Skärmar, huv, frontkorg, stålkastare, blinkers, komplett kofångare, ett gäng olika elkontakter och en del tid=)
men det ända jag fått veta som man måste ändra lite är framskärmarna för att som ska sitta perfekt. men inget allvarligt.

håller själv på att bygga om min bil=)

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
jao_joo
22 oktober 2005 · 244 Inlägg

ok... fan va nice... för jag funderar på ett budgetbygge... så jag tror nog det blir en glt -92 eller nåt... då sticker man ju ut lite mer än om man bara har ett vanligt r-pkt wink

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
Feffy
22 oktober 2005 · 231 Inlägg

jao_joo skrev:
ok... fan va nice... för jag funderar på ett budgetbygge... så jag tror nog det blir en glt -92 eller nåt... då sticker man ju ut lite mer än om man bara har ett vanligt r-pkt wink

jag (nofearsy) har en 850 GLT -92 tongue,
jag byggde först om den till en -95a med R front,
men nu vill jag göra något annat, så det blir en S70 front och sen ska jag göra lite annat som ännu e både hemligt och lite öppet smile
men kan säga att det kommer nog bli speciellt tongue

// Fearsy på feffys dator smile

Uppvuxen med Volvo, så Volvo är och kommer alltid vara en del av mitt hjärta!
3/4 vitblå 1/4 blågul
jao_joo
23 oktober 2005 · 244 Inlägg

okej... vi får väl se hur jag gör... man är ju bra sugen på det iaf... med tanke på att jag sett hur fräscht det blir... sen ett par 18" BBS på en röd bil... då är det nästan så det blir trångt i byxan wink

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
nofearsy Bilbyggare
23 oktober 2005 · 225 Inlägg

tänk bara på det att hjulhusena är inte så värst stora på dessa bilar sad
funderade själv på om man skulle försöka fixa till det på ett eller annat sätt tongue

....:::: |[ Volvo S800 GLT ]| ::::....
Skokloster here we come
jao_joo
23 oktober 2005 · 244 Inlägg

jo tyvärr är det så... men jag känner några som kör med 19" så det ska nog gå att ordna på nåt sätt... riktigt låg profil bara så löser det sig wink

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa
Darpa
24 oktober 2005 · 5 Inlägg

Du behöver byta huv låsen också. kolla min bil så ser du hur det ska se ut.
Bara att fråga om du undrar nått.
(volvo850/s50R)

/Danne

BMW 320 cab (1994)
Volvo 850 (1993)
BMW M3 Cab (1994)
ljustorparn pulare
13 mars 2006 · 13 Inlägg

du behöver byta innerskärmarna med sen betr skärmarna så är det bara dom första hålet närmast
lysena du behöver ändra på kolla gärna in min så ser du på den ljustorparn  annars är det bara att bulta över allt

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
14 oktober 2011 · 695 Inlägg

kör på med fronten.. lånar tråden lite.. är det någon som ligger inne på elscheman på låsen&elhissarna till dörrarna?? jag ska byta ut hela inredningen har kört ihop med låset till förardörren.. vill veta vilka färger som går till vad och jämtemot 850

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Jonnsard
14 oktober 2011 · 458 Inlägg

volvo740mannen skrev:
kör på med fronten.. lånar tråden lite.. är det någon som ligger inne på elscheman på låsen&elhissarna till dörrarna?? jag ska byta ut hela inredningen har kört ihop med låset till förardörren.. vill veta vilka färger som går till vad och jämtemot 850

Måste nog vara årets trådlyft...
Bara att gå in till volvo och be dom skriva ut ett blad till x70 o ett till 850.
/John

BMW E46 330Ci Clubsport "Individual" (2002)
FLindgren
14 oktober 2011 · 5 089 Inlägg

Jonnsard skrev:

volvo740mannen skrev:
kör på med fronten.. lånar tråden lite.. är det någon som ligger inne på elscheman på låsen&elhissarna till dörrarna?? jag ska byta ut hela inredningen har kört ihop med låset till förardörren.. vill veta vilka färger som går till vad och jämtemot 850

Måste nog vara årets trådlyft...
Bara att gå in till volvo och be dom skriva ut ett blad till x70 o ett till 850.
/John

Ända anledningen att "volvo740mannen" hänger på garaget är just för att lyfta dom äldsta trådarna han kan hitta...

\Lindgren
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
15 oktober 2011 · 695 Inlägg

jag är volvo-expert och har "VADIS" programmet men tyvärr står det ingenting om färgerna i deras, däremot letade jag upp HAYNES gör-d-själv böcker en till 850 och en till s/v70 och där kan man glo på fina scheman med färgkoder på kablar m.m dock kostar de en liten slant men kostar det så smakar det som man brukar säga smile nu har jag iaf fått rätt på c-låsen, nu är det enbart elhissar, elspeg. och tank/bagage-knappen kvar smile

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang