Lamphållare usa blinkers volvo 850?

Skaune
13 juni 2009 ·

tja! som rubriken lyder, behöver man en ny speciell lamphållare för usa blinker som inte är original? brossan har original men han har nog oxå en speciell hållare, plus att de lyser konstant.

znigeln
13 juni 2009 · 42 Inlägg

ja du behöver nya lamphållare för usa blinkerserna, sitter bara en glödlampa i usa blinkerserna, glödlampan är dubbelpolig. har 2st lamphållare om du vill köpa.

EmilErik
13 juni 2009 · 191 Inlägg

annars beställer man dem på volvo smile

Man måste våga dö för att kunna leva
Toyota GT86 (2012)
Nissan 200sx s14 "Drift Missile" (1994)
Loci
13 juni 2009 · 471 Inlägg
Volvo V60 "T4 Ocean Race" (2016)
Skaune
13 juni 2009 ·

hehe, kanske formulerade mig dumt. vill inte att det lyser hela tiden, menade mest att brossan har original och dom lyser hela tiden, vill mest ha blinkersglset men undrade om man behövde en ny lamphållare! smile

biber
9 juli 2009 · 429 Inlägg

Måste bara klargöra för mig själv detta. Att ha USA blinker är alltså INTE olagligt, så länge INTE positionslysena (som kommer lysa orange) lyser?
Räcker väll med att inte ha på positionslyserna då?

Är inne på att införskaffa mig, men vill vara säker på att jag får ha dem.

// Pontus
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
18 oktober 2011 · 695 Inlägg

du köper; http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvo/ … bla-2.html
249.-/par för detta är du oberoende av pengar kostar dem 376.-/par på volvo
PS!
Du måste komplettera med desse; http://www.diodhuset.se/1/sv/diod-led-l … grp-s1/121 för att få dem igenom SBP(SvenskBilProvning) annars slänger du in en vanlig orange 21/5w alt. lackad orange glödlampa men då får du byta 1gng per år vid bes och vilket känns då bäst? dessutom håller LED/Diod betydligt länge än en standard glödlampa. Du behöver ej oroa dej att det blinkar för snabbt det gör det enbart om du sätter blinkersdioder i bakljusena, volvo 850 har inget seperat blinkersrelä att kringgå då reläet sitter inbyggt i varningsblinkers-knappen däremed att denna knapp sjukt lång som du kanske har sett

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
18 oktober 2011 · 695 Inlägg

usa-blinkersen är billigast på Soft Bildelar

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Volvo V70 "Classic" (2008)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang