Elfel på en volvo 740 90, Avstängd bil men lampor lyser.

Peeson
23 oktober 2011 · 7 Inlägg

Hej! Jag har som jag tror ett jordfel nånstans på bilen! När man stängt av bilen helt så lyser fortfarande alla lyserna på bilen, går inte att stänga av dom!! Ända sättet är att lossa batteripolen!
Hjälper inte inte å vrida på ljusreglaget inne i bilen!
Vrider man på ljusreglaget så slå det till i abs-enheten i motorrummet?

Vad kan felet vara, vart ska man börja leta?

mvh tobbe!

//Rub. redigerad. Mod.

Senast redigerat av Dieselsmurfen (23 oktober 2011)

Peeson
23 oktober 2011 · 7 Inlägg

Swedenrockers skrev:
Kolla släpvagnskontakten om du har dragkrok.

Tack det ska jag göra! Kan de ha nått med bakljusen att göra? Tänkte mest på om de har kommit fukt å skit där, om de har nått samband? Är skit kass på el!

volvo740mannen Fritidssysslande elektriker/Volvo doktor
25 oktober 2011 · 695 Inlägg

eventuellt som swedenrockers säger så släpvagskontakten om du har/haft dragkrok alt. även ljus-omkopplaren, självaste brytaren till ljuset så att säga, kostar inte mycket på en lokal ta det själv-skrot, inte så avancerat att byta iheller, sitter med en 15mm mutter har jag för mej sen själva knappen tar du enbart tag i och drar ut så släpper den ifrån dess fäste, skulle inte det funkar kan du enkelt bända loss den med en vanlig liten plattmejsel som de fleste gör.

Volvo-power, vad står annars V-power för?(:
Volvo V70 "Classic" (2008)
Volvo S70 "ArtiskGRÖN" (1997)
Peeson
26 oktober 2011 · 7 Inlägg

volvo740mannen skrev:
eventuellt som swedenrockers säger så släpvagskontakten om du har/haft dragkrok alt. även ljus-omkopplaren, självaste brytaren till ljuset så att säga, kostar inte mycket på en lokal ta det själv-skrot, inte så avancerat att byta iheller, sitter med en 15mm mutter har jag för mej sen själva knappen tar du enbart tag i och drar ut så släpper den ifrån dess fäste, skulle inte det funkar kan du enkelt bända loss den med en vanlig liten plattmejsel som de fleste gör.

Tack så mkt! Ska se om jag hinner kolla i eftermiddag på det! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang