Stereoproblem Bmw e36!!!!!

piison
12 april 2011 · 26 Inlägg

Bytte stereo i bmwn igår till en Jvc, innnan satt det en gammel Sony Xplod. Funkade jättebra hela dagen sen på kvällen blev det tyst !  Problemet; det kommer inget ljud ur bilens högtalare men lågnivåutgången funkar för basen spelar som det ska. Efter lite micklande så provade jag en kompis stereo, samma resultat! Provade därefter med en tredje stereo men samma resultat. Har även provat att koppla en annan liten högtalare direkt på kablarna utan någon koppling ibak på stereon men det knäpper bara till sen är det helt tyst. Satte till sist tillbaka den stereon som satt i när jag köpte bilen och då funkar det igen. Vad kan det vara för fel???? Tror ju inte att alla 3 apparaterna jag provade med har samma fel. / Johan

big-jepp
12 april 2011 · 3 187 Inlägg

piison skrev:
Bytte stereo i bmwn igår till en Jvc, innnan satt det en gammel Sony Xplod. Funkade jättebra hela dagen sen på kvällen blev det tyst !  Problemet; det kommer inget ljud ur bilens högtalare men lågnivåutgången funkar för basen spelar som det ska. Efter lite micklande så provade jag en kompis stereo, samma resultat! Provade därefter med en tredje stereo men samma resultat. Har även provat att koppla en annan liten högtalare direkt på kablarna utan någon koppling ibak på stereon men det knäpper bara till sen är det helt tyst. Satte till sist tillbaka den stereon som satt i när jag köpte bilen och då funkar det igen. Vad kan det vara för fel???? Tror ju inte att alla 3 apparaterna jag provade med har samma fel. / Johan

kolla så det inte är kortslutning, t.ex. att någon högtalar kabel ligger emot plåt.
eller att du har lastat ner ohm talet för lågt. hur många högtalare, samt ohm på dom?

Honda civic "civicen" (1993)
piison
12 april 2011 · 26 Inlägg

Om det vore kortslutning borde ju inte den stereon som sitter i nu fungera heller. Jag drog ju ur den kontakten till alla högtalarna i bilen och satte en annan lös högtalare direkt på stiften på kontakten men fortfarande inget ljud. Helskumt !

big-jepp
12 april 2011 · 3 187 Inlägg

piison skrev:
Om det vore kortslutning borde ju inte den stereon som sitter i nu fungera heller. Jag drog ju ur den kontakten till alla högtalarna i bilen och satte en annan lös högtalare direkt på stiften på kontakten men fortfarande inget ljud. Helskumt !

kolla så du inte belastar stereon för lågt.

Honda civic "civicen" (1993)
piison
13 april 2011 · 26 Inlägg

Hur kollar man det??

_DamnIt R1 driver!
13 april 2011 · 5 128 Inlägg

Kolla impedansen på högtalarna

piison
13 april 2011 · 26 Inlägg

Men säg att det är för lågt motstånd, skulle stereon ha fungerat ett tag då o sen bara sluta efter 5 timmar?? Borde den inte ha fattat det på en gång :S

_DamnIt R1 driver!
13 april 2011 · 5 128 Inlägg

Den blir överbelastad till slut, och stänger steget i stereon för att inte döda det. Och det är kan gå i 10min, det kan funka i flera dagar! Styrt mycket av hur högt man spelar och hur mycket ström som har möjlighet att ta sig till stereon

malaguti_fabbe Exporterad Colombian
29 oktober 2011 · 812 Inlägg

JVC e snygga men krånglar. Jag har haft två stycken nu o båda har gett mig huvudbry. Den första höjde plötsligt volymen till max o var nog nära att spränga allt jag hade tongue Den andra e helt död i SW-utgången, men FRONT/REAR funkar som de ska tongue Men att den skulle stänga av högtalar-utgångarna låter märkligt. Sitter plus/minus på samma sätt? Har du ställt in "AMP GAIN" på LOW eller HIGH?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang