5772
Sök

Vart fasen kommer alla spionprogramm i från

2 594 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
hej har ett programm som heter spybot search and destroy och varje jkla vecka så hittar den minst 30spion programm hur får man dom? brukar endast va  ute på gorg youtube,expressen,och blocket

och nu börjag min dator gå rätt segt kan det va dom som gör det?

* Voff voff *
11 143 Inlägg
31 januari 2007
ghost_boy83 skrev:
hej har ett programm som heter spybot search and destroy och varje jkla vecka så hittar den minst 30spion programm hur får man dom? brukar endast va  ute på gorg youtube,expressen,och blocket

Prova AdAware istället... Klart bättre program!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

5 198 Inlägg
31 januari 2007
youtube tror jag det kommer en hel del ifrån,,,, kolla loggen kanske det står där,,jag kör adaware, spybot seach and destroy och super anti spyware...
Senast redigerat av gamlingen (31 januari 2007)

2 594 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
hmm ok är dom farliga vad kan dom göra kan dom hämta filer och sånt från min data
fast click och dubbel click samt spy freid va några jag hittade

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
31 januari 2007
hm jag använder sygate firewall och trycker aldrig på något som jag inte vet va det är och har lyckats att undvika all skit smile

5 198 Inlägg
31 januari 2007
ghost_boy83 skrev:
hmm ok är dom farliga vad kan dom göra kan dom hämta filer och sånt från min data
fast click och dubbel click samt spy freid va några jag hittade

ja dom där små satans spywares kan hitta på det mesta... kopiera knapptryckningar... kopiera bankkoder... ja vad som helst nästan.. men å andra sidan kan dom vara så ofarliga att dom bara skickar ut en liten tecknad mus över skärmen.. håll lite koll på vad du gör,, låt bli okända filer,,, å rensa ofta,, håll virus program uptodate,, kör du windows se till att det oxå är uppdaterat.. mycke blev det nu...

Svindåre
1 433 Inlägg
31 januari 2007
det mest överlägsna virusprogrammet är ju ändå NOD 32! allt jävla panda antivirus å sånt skit segar ju ner datan utta bara helsike...
Senast redigerat av ErskPersk (31 januari 2007)

They called us a Dead Generation, they told us that we wouldn't survive
They left us alone in the maelstrom, as you can see we're all clearly alive!

Feminism; Idelogin bottnar i att alla män är svin, och att kvinnor är lika bra som männen
Stairway to heaven or highway to hell? i´ll think i choose the highway!

892 Inlägg
31 januari 2007
Brådhis skrev:
ghost_boy83 skrev:

Prova AdAware istället... Klart bättre program!

//Brådhis

Jag skulle rekommendera en kombination av de 2. Det verkar som om inget är direkt "bäst".

Hade en jäkel till Ad för ett par år sedan. Jag satt i en hel dag och försökte eliminera den, men den återskapade sig själv hela tiden. Till slut fick jag bort den genom att göra SpyBot's TeaTimer som låste registret, och köra både SpyBot och AdAware rakt efter varandra.

"Nä det här suger. Farväl grymma värld! Nu raderar jag kontot." *dramatiskt musklick* - Sandman
Min projekt tråd

1 414 Inlägg
31 januari 2007
Förlåt men jag är bara tvugnen...

KÖP EN MAC!!! DÅ SLIPPER DU ALLT VA ADWARE, SPYWARE, VIRUS, ANTI-VIRUS PROGRAM HETER!!

Och bara som notis kan man numera köra alla windows program på mac utan att behöva installera windows... smile

in any case, knowledge is generally a useful thing in its own right ...
- www.bmwb.se

326 Inlägg
31 januari 2007
Kör med Mozilla Firefox istället för Internet explorer så slipper du många spywares. Det fungerar utomordentligt bra, och har massor med tillägg/teman för att konfigurera exakt så som du vill. smile

2 594 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
Founder skrev:
Förlåt men jag är bara tvugnen...

KÖP EN MAC!!! DÅ SLIPPER DU ALLT VA ADWARE, SPYWARE, VIRUS, ANTI-VIRUS PROGRAM HETER!!

Och bara som notis kan man numera köra alla windows program på mac utan att behöva installera windows... smile

he he jo men jag spelar rätt mycket spel som inte stödjer mac tyvärr

2 594 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
ILarsaI skrev:
Kör med Mozilla Firefox istället för Internet explorer så slipper du många spywares. Det fungerar utomordentligt bra, och har massor med tillägg/teman för att konfigurera exakt så som du vill. smile

har firefox me men får in dom där med tyvärr sen har jag ochså nod antivirus som är riktigt bra faktist har haft ett virus på 6mån

Sök