2397
Sök

Mercedes C200 W203 , Gummi Ljud i bakvagnen

125 Inlägg
11 oktober 2011
Trådstartare
Hej!

Det är så att det gnäller , hörs som torrgummi eller metall som slår i något . . gnäller.. när bilen körs på gupp eller ojämnväg.

Har kollat att fjädern är hel . smörjt allt i bakvagnen .. Kollat länkarmarna .. Det slutade när ja hade smöjrt allt i 1 dag sen började det igen. .  Endast på vänster sida ... !

Någon som vet vad det är eller har haft samma problem på en mercedes ?!

Truck Drivers Move The Nation!
350 Inlägg
13 oktober 2011
Det låter som att det är någon bussning ju.. (om det är ett gnisslande/gunniaktigt ljud?)
Min Jetta va så, de va dock inget ja brydde mig om å göra något åt..

----------------Våga Vägra Volvo----------------

Of World
3 379 Inlägg
13 oktober 2011
det smäller inte till när du "kör" iväg med bilen när du stannat?

Presidento saknar signatur
Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17
Opel Insignia AT 2.0 CDTI 4x4 OPC -13

125 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
sandin_90 skrev:
Det låter som att det är någon bussning ju.. (om det är ett gnisslande/gunniaktigt ljud?)
Min Jetta va så, de va dock inget ja brydde mig om å göra något åt..

Ju men frågan är vilken av dem det är , för när man lyssnar så är det svårt o avgöra exakt var det kommer ifrån.. Kan det vara länkarmarna ??

125 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:

Nej inte var jag har lagt märke till.

Of World
3 379 Inlägg
13 oktober 2011
_IbizaGTI skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Okej, för på min small det till när jag åkte, då var det bussningen på högerbak hjul som hade lagt av tongue men inget oljud annars dock

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

125 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
_IbizaGTI skrev:
opel_vectra_gts skrev:

Okej, för på min small det till när jag åkte, då var det bussningen på högerbak hjul som hade lagt av tongue men inget oljud annars dock

Ahaa .. hos mej så hörs det , typ som torr gummi hörs det som .. eller fjäder .. men fjädern är hel som sagt .. så jag vet inte riktigt .. för om jag ska börja byta busningar , så måste jag byta 3 st , för att vara säker på att det inte är någon av dem ..

Of World
3 379 Inlägg
13 oktober 2011
_IbizaGTI skrev:
opel_vectra_gts skrev:
_IbizaGTI skrev:

Ahaa .. hos mej så hörs det , typ som torr gummi hörs det som .. eller fjäder .. men fjädern är hel som sagt .. så jag vet inte riktigt .. för om jag ska börja byta busningar , så måste jag byta 3 st , för att vara säker på att det inte är någon av dem ..

ofan.. trodde det var vanligt fel på dessa nämligen då dom flesta haft samma problem som jag känner tongue, men .. diffen skrapar inte då?

Kör:
Golf 1.6 TDI 4MOTION -17

125 Inlägg
13 oktober 2011
Trådstartare
opel_vectra_gts skrev:
_IbizaGTI skrev:
opel_vectra_gts skrev:

ofan.. trodde det var vanligt fel på dessa nämligen då dom flesta haft samma problem som jag känner tongue, men .. diffen skrapar inte då?

Nej asså själva ljudet kommer typ under fjädern .. men vi har kollat o fjädern är hel .. så det måste vara något runt om .. någon bussing eller länkarm .. vet i fan mer va som finns haha big_smile ..

8 Inlägg
8 november 2011
Har samma på min CLK.
Försökte lokalisera ljudet och kom fram till att det nog var höger länkarmsbussning. den stora bakre
Har inte bytt så jag är ju inte säker.
//Stefan

1 277 Inlägg
9 november 2011
stab-stagen bruka vara kända för att gnälla mycket när dom blir lite slitna, är ju en möjlighet

Sök