9 november 2011
Trådstartare
Hej! Köpte mig en laddtrycksmätare igår och eftersom jag har en 2.5t motor så finnes det ingen befintlig laddtrycksmätare original i instrumentpanelen där man kan tjuva laddtrycket.
Så jag har jämrats på ett tag nu och dragit diverse kablar och dragit slangen genom torpedplåten, den är så kort att den inte räcker längre än till lmm typ, så jag nöp av en slang till wastegaten som sitter nära torpedväggen som går bland alla andra slangar framåt på motorn och satt i medföljande T-kors där, mätarnålen på laddtrycksmätaren visar på 0 på tomgång och går upp till 0.1 vid hård gas(körning, alltså inte stillastående) varav att trycket hoppar upp till 0.4 när man släpper gasen och sportluftsfiltret dumpar till, sen åker nålen ner till 0 igen.
Igår prövade jag att koppla in mig på vakuumträdet ovanpå gasspjället där det finns flera befintliga vakuum utgångar, då visade den mycket minus typ -0.6 på tomgång och steg strax över 0 vid hård gas (då stillastående) för jag hann inte prova att köra något eftersom det var sent.
Den medföljande slangen till laddtrycksmätaren är såklart för kort så jag kan inte koppla in den på trädet så jag har ingen idé vart jag ska koppla in den, kan någon snälla visa bilder på exakt vart den ska sitta på en 855 awd 2.5t -97 eller en annan bil med lika motor?
Tack på förhand snillen! =)