Jag tänkte kolla hur många som skulle vara intresserad av att köra en orientering runt södra sidan, samt hur ni då skulle vilja ha den, lång eller kort, samt om det ska vara längre sträcka på motorväg eller om man vill kunna komma undan lite från de större vägarna? Observera att det då hade blivit en anmälningsavgift som vinnaren samt andra och tredje-platsen får.
Oh ! Återuppliva en svensk gammal klassisk "bilsport" som är anfader till rally ! Jag är på ! Körde för några år sen i norrtälje
Och my two cents: Håll sig på småvägar i skogarna för utmaningen, ta nått område som man som arrangör känner till små landmärken och andra kluriga saker att skriva i körnoten. Motorväg är ju för lätt
Åh va kul! Vi körde förra året i knivsta/uppsala trakten. Minns inte vem som arrangerade men väldigt kul var det, så superkul att någon vill arrangera igen! Då kördes det dock mycket motorväg så snabba bilar hade en stor fördel, så gärna så mycket småvägar/landsvägar som möjligt så att det verkligen handlar om orientering Längdmässigt, kanske att det tar att köra mellan 1 och 2 timmar(7-12mil)? Gärna längre, men kortare är lite väl kort tycker jag. //
Förra året var kg med i arrangerade arlandastad - Knivsta och det var ju omtyckt. Nackdelen med de små vägarna såhär på hösten och kvällning är allt vilt som finns ute, men kan försöka anpassa vägarna till de områden vi vet är mindre vilt
Jag ska sitta och fixa karta snart, sedan köra den själv samt låta de andra arrangörerna på KK-träffen få säga sitt, därefter så blir det orientering :-)