2597
Sök

Angående: Intressekoll för bilorientering på södra sidan

98 Inlägg
2 oktober 2011
Trådstartare
Jag tänkte kolla hur många som skulle vara intresserad av att köra en orientering runt södra sidan, samt hur ni då skulle vilja ha den, lång eller kort, samt om det ska vara längre sträcka på motorväg eller om man vill kunna komma undan lite från de större vägarna? Observera att det då hade blivit en anmälningsavgift som vinnaren samt andra och tredje-platsen får.
Senast redigerat av chrizz (10 oktober 2011)

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
9 oktober 2011
Oh ! Återuppliva en svensk gammal klassisk "bilsport" som är anfader till rally !
Jag är på ! Körde för några år sen i norrtälje

Och my two cents: Håll sig på småvägar i skogarna för utmaningen, ta nått område som man som arrangör känner till små landmärken och andra kluriga saker att skriva i körnoten. Motorväg är ju för lätt tongue
Senast redigerat av wadde (9 oktober 2011)

72 Inlägg
9 oktober 2011
Det låter ju kul big_smile

103 Inlägg
9 oktober 2011
Hehehe, låter skoj tongue

1 Inlägg
10 oktober 2011
Åh va kul! smile Vi körde  förra året i knivsta/uppsala trakten. Minns inte vem som arrangerade men väldigt kul var det, så superkul att någon vill arrangera igen! Då kördes det dock mycket motorväg så snabba bilar hade en stor fördel, så gärna så mycket småvägar/landsvägar som möjligt så att det verkligen handlar om orientering smile Längdmässigt, kanske att det tar att köra mellan 1 och 2 timmar(7-12mil)? Gärna längre, men kortare är lite väl kort tycker jag. //

96 Inlägg
10 oktober 2011
Låter spännande! klart intresserad smile

98 Inlägg
10 oktober 2011
Trådstartare
Förra året var kg med i arrangerade arlandastad - Knivsta och det var ju omtyckt. Nackdelen med de små vägarna såhär på hösten och kvällning är allt vilt som finns ute, men kan försöka anpassa vägarna till de områden vi vet är mindre vilt

* Voff voff *
10 924 Inlägg
14 oktober 2011
Låter skoj! Var mer exakt innebär "Södra sidan"?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

98 Inlägg
15 oktober 2011
Trådstartare
Är en av kungens kurva träffarna arrangör så det blir nog Botkyrka /Huddinge, har ingen färdig karta eller plan på det än.

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
15 oktober 2011
Hehe, då vet du va du ska göra nu då tongue

vi andra: skruva på extraljusen !

98 Inlägg
26 oktober 2011
Trådstartare
Jag ska säta mig och fila på en karsta snart så ska vi se om en orientering kan gå av stapeln i november månad smile

98 Inlägg
26 oktober 2011
Låter riktigt kul, fördel att man bor i huddinge då så man har lite koll ;D

34 Inlägg
31 oktober 2011
Hade varit riktigt roligt, är det någon som vet hur planerna ligger till?

När vi är ointresserade tar våra ögon stillbilder, när vi är intresserade gör vi långfilmer.

98 Inlägg
5 november 2011
Trådstartare
Jag ska sitta och fixa karta snart, sedan köra den själv samt låta de andra arrangörerna på KK-träffen få säga sitt, därefter så blir det orientering :-)

34 Inlägg
5 november 2011
Låter bra det smile

När vi är ointresserade tar våra ögon stillbilder, när vi är intresserade gör vi långfilmer.

Tryck och pys-åka
884 Inlägg
5 november 2011
Fan kul att det tar sig litegrann iaf smile
Senast redigerat av wadde (5 november 2011)

98 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Ett förslag finns uppe nu, diskusion ikväll förhoppningsvis, återkommer senare med mer info smile

Sök