2548
Sök

Hur byter man positionsljuslampa på Chevrolet Blazer s10 92a ?

1 944 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
hur byter man positionsljus på Chevrolet Blazer s10 92a?

positionsljuset sitter i strålkastaren, men går inte att komma åt inifrån på nått sätt. är det meningen att man ska ta lös hela strålkastaren för o kunna byta glödlampa? hur demonterar man isf strålkastaren?

mvh
Andreas
Senast redigerat av b0nd3n (10 november 2011)

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

440 Inlägg
11 november 2011
Sitter inte parkeringslampan under hel-/halvljuslampan, typ 3 cm under? Bara dra den utåt?

Kablarna till parkeringslampan möts väl mot en kontakt på utsidan av strålkastarhuset?
Senast redigerat av chryslerstratus (15 april 2014)

1 944 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
chryslerstratus skrev:
Sitter inte parkeringslampan under hel-/halvljuslampan, typ 3 cm under? Bara dra den utåt?

Kablarna till parkeringslampan möts väl mot en kontakt på utsidan av strålkastarhuset?

Mvh
USAbilforum.se

jo, men man kommer inte åt. är typ en miljard saker i vägen, kommer knappt åt o byta h4a lampan.

har du jätte tråkigt får du gärna slänga en kommentar i någon av mina projekttrådar :)
Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

1 944 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
löste det, satt fyra skruvar runt lyktan, 2 ovan och 2 under.
Man kom åt skruvarna från utsidan, dvs fronten.. sedan lossnade hela lyktan och det gick skit lätt o byta positionsljuset !
piece of a cake ! cool

mvh
Andreas

Saab 900NG - Breddning
Volvo Amazon - Polisbil
Volvo V70N - Bruksbil

Sök