2531
Sök

USB-minne till Avant stereo strular!

114 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Hej!

Jag köpte Avats stereo (490kr) på NetonNet här om dagen och köpte även ett Transcend 4gb minne.
Jag har satt in musik på minnet men stereon vill inte spela upp låtarna... det är rätt format ( mp3 ) på låtarna osv.
Skall man skapa en mapp med ett speciellt namn eller vad kan felet vara?

Tack!

1 210 Inlägg
10 november 2011
Ring NetonNet och prata med dom!

Skulle då även slänga ur mig att man får vad man betalar för  wink 
Men som sagt prata med NetonNet  och så kan du ju även testa usb minnet på nån annan ljudkälla och se om de fungerar..

114 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
Ekis! skrev:

Men som sagt prata med NetonNet  och så kan du ju även testa usb minnet på nån annan ljudkälla och se om de fungerar..

Aaa, det är sant! ska testa i kompis bil. Skulle inte tro att det är något fel med själva stereon eller usb minnet :p

6 851 Inlägg
10 november 2011
Inte för att vara dryg, men om det inte är fel på något, så skulle det ju funka, eller? Något är ju fel uppenbarligen...

4 074 Inlägg
10 november 2011
MikkoThaMan skrev:
Ekis! skrev:

Aaa, det är sant! ska testa i kompis bil. Skulle inte tro att det är något fel med själva stereon eller usb minnet :p

Nähä..... byt bilen då! tonguebig_smile

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!

1 210 Inlägg
10 november 2011
Nja jag tror nog i alla fall de är fel på usb stickan ja... Kan lätt bli så.. Så börja med att kolla den genom att prova i en kompis stereo som du säger... Låter de då så är de bara att låna nån annas usb sticka och prova i din stereo.. Låter de inte då så är de din avant stereo som är felande länken ... Bara att ringa NetonNet då..

Lycka till smile

114 Inlägg
10 november 2011
Trådstartare
TT-Avant skrev:
Inte för att vara dryg, men om det inte är fel på något, så skulle det ju funka, eller? Något är ju fel uppenbarligen...

Det jag syftade var hårdvara fel......... om du kan skillnaden

114 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Ekis! skrev:
Nja jag tror nog i alla fall de är fel på usb stickan ja... Kan lätt bli så.. Så börja med att kolla den genom att prova i en kompis stereo som du säger... Låter de då så är de bara att låna nån annas usb sticka och prova i din stereo.. Låter de inte då så är de din avant stereo som är felande länken ... Bara att ringa NetonNet då..

Lycka till smile

Jag gör så, Tack! smile

114 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Jag testade med en jätte gammal mp3 spelare precis via usb'n och den spela musiken jätte bra, USB minnet var alltså felet! den skall lämnas tillbaka imorgon!!!

1 418 Inlägg
11 november 2011
prova att formatera usb minnet smile

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

685 Inlägg
13 november 2011
Som lindberg88 säger så borde du testa att formatera om minnet. Utan att ha läst manualen till stereon du har så finns där rätt många som inte stödjer NTFS format och måste istället formateras om till FAT16 eller FAT32. Sen kan där även ligga skit program på usb minnet som stör (dessa saker ligger speciellt på minnen från vissa speciella tillverkare så som sandisk etc.)
Senast redigerat av Snoogiloo (13 november 2011)

477 Inlägg
13 november 2011
om du nu har lyckats lägga in musik på usb´n så fungerar uppenbarligen den! spelar stereon med ett annat usb utan problem så är det som ovanstående säger.
din 4G usb har inte samma format som stereon. brukar ofta vara Fat32 på mindre usb´n och NTFS på runt 4G och uppåt, men allt går formatera om  smile
själv har jag en 500G hårddisk omformaterat till Fat32 smile
Senast redigerat av blink_pj (13 november 2011)

* Lars Ström tog en tur i sin nya El-bil. Fick Sladd, tappade Kontakten och slog en Volt!

Sök