2948
Sök

Lysande varningslampa Volvo 850

2 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Halloj!!
Jag har en Volvo 850 -97 där en varningslampa började lysa efter en häftig inbromsning, ett fel jag har noll koll på roll
* Fel på motorelektroniken säger handboken och sen står det följande:
Om lampan fortsätter att lysa efter det att motorn har startat så har något av diagnossystemen i motorns bränsle- eller tändsystem upptäckt ett fel. Felet gör att motorn förmodligen inte uppfyller gällande avgasreningsbestämmelser. Kör till en Volvo-verkstad för kontroll.

Kan det vara så enkelt att en sladd lossnat vid den häftiga inbromsningen eftersom lampan började lysa just då? Jag struntar väl egentligen i avgasbestämmelserna just nu ( ska inte besikta förens i maj-2012)
men det är fruktansvärt irriterande med denna ständigt lysande lampa och någon sa att han haft det problemet själv på en tidigare bil och att den drog F*N så mycket mer soppa då, vilket jag inte har råd eller lust att betala, dyrt nog med bensin yikes
Om ni nu tror att det kan vara så enkelt.....var sjutton sitter då denna sladd?
Och om det är nått annat........så vad och vad göra åt det utan att behöva verkstad?

//Chicadee

68 Inlägg
13 september 2011
Testa först med att göra bilen spänningslös nu över natten och testa imorgon igen och se om "felet" kommer tillbaka. Hade liknande på min 96a och tänkte kolla floderna efteråt, men har helt glömt bort det då den fortfarande efter några år går som den ska.

2 Inlägg
13 september 2011
Trådstartare
Tack... ska genast gå ut och fixa det. Hoppas det funkar smile

514 Inlägg
13 november 2011
löste det sig

My car Brings Me Women

Sök