3075
Sök

Sportavgassystem till BMW 328i e36?

11 Inlägg
11 november 2011
Trådstartare
Halloj!

Jag är intresserad av byta ut mitt nuvarande original avgassystem till ett mer sportigare som framhäver motorljudet en aning mer. Jag är inte speciellt kunnig mekaniskt och har inte gjort detta förut. Jag vill helst slippa svetsa och krångla.

Har varit inne och kikat runt på olika sidor som säljer sportsystem men det gör mig inte särskilt klok.
Har blivit tipsad om att endast byta slutdämparen, men hur mycket skillnad gör det egentligen?

Är inte jättesugen på att köpa ett märkessystem för 10 000... Någon som har några förslag på vad jag kan köpa och montera själv?

/Nordgrens
Senast redigerat av Nordgrens (11 november 2011)

1 271 Inlägg
11 november 2011
http://www.schmiedmann.se/  kolla här så ska de lösa sig

11 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Nja riktigt så enkelt är det kanske inte. Schmiedmann är en djungel av avgasrör och tillbehör. Svårt om man är ovan att hitta det sportsystemet jag söker..

2 337 Inlägg
13 november 2011

Remus låter finfint smile

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
13 november 2011
www.avgassystemet.se antingen ring dit eller titta in. jag är en av mekanikerna där å vi byter faktiskt ofta ut bara bakre ljuddämparen. Många kunder föredrar det då det blir betydligt billigare än att byta/bygga hela vägen. Mvh Micke

-den satt som en fläskläpp-

11 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Sarge; Remus låter ju finfint! Men priset är inte lika roligt, 7500...

Har kikat på simons. Men det verkar som att det finns delade meningar angående hur bra det låter... Någon med erfarenhet av det märket till 328? yikes

husmus; Ja det är bakre ljuddämparen som jag planerar att byta. Men jag kommer även behöva köpa rör som går från katalysatorn eftersom originalröret är helsvetsat därifrån. Har ingen större lust att kapa av originalet eftersom jag planerar att spara det. Jobbet utför jag gärna själv, utan att svetsa, men tack ändå! smile

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
14 november 2011
Nordgrens skrev:
Sarge; Remus låter ju finfint! Men priset är inte lika roligt, 7500...

Har kikat på simons. Men det verkar som att det finns delade meningar angående hur bra det låter... Någon med erfarenhet av det märket till 328? yikes

husmus; Ja det är bakre ljuddämparen som jag planerar att byta. Men jag kommer även behöva köpa rör som går från katalysatorn eftersom originalröret är helsvetsat därifrån. Har ingen större lust att kapa av originalet eftersom jag planerar att spara det. Jobbet utför jag gärna själv, utan att svetsa, men tack ändå! smile

okej. Vi säljer ju även simons system om du vill köpa. Min erfarenhet är att folk tycker det låter för lite av nån konstig anledning. Själv tycker jag det låter lagom, men å andra sidan tycker jag inte det ska låta så fruktansvärt mycket om en bil som inte går som den låter tongue du kan alltid köpa en "halvsats simons sportssystem" och sedan ersätta mellanljudämparen med rör om du vill ha mer ljud.

11 Inlägg
15 november 2011
Trådstartare
Okej men min fråga till dig då är, vad skulle det kosta att köpa ett simons-system av er och sedan låta er montera det? Det vill säga byta ut slutdämparen+lite extra rör?

/Nordgrens

www.avgassystemet.se
936 Inlägg
15 november 2011
Nordgrens skrev:
Okej men min fråga till dig då är, vad skulle det kosta att köpa ett simons-system av er och sedan låta er montera det? Det vill säga byta ut slutdämparen+lite extra rör?

/Nordgrens

pm.

Sök