4624
Sök

AKUT LARMPROBLEM (DEFA) - Peugeot 206 -01

4 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Hej,

Jag har en Peugeot 206 årsmodell 2001 med ett eftermonterat DEFA larm ...
häromdagen så gick larmet igång när jag öppnade bildörren (låste upp bilen med vanliga nyckeln).

Sedan försökte jag stänga av larmet med hjälp utav fjärrkontrollen men det fungerade inte, stod och tjöt i 30sek och blinkar ca 60min .... varje gång jag öppnar dörren!

Prövade att byta batteri i dosan men fortfarande ingen vidare lycka ...

Jag skulle dels vilja veta hur jag kan lösa detta?
men också tillfälligt hur jag kopplar ur larmet (dvs. via säkring etc)?
Vart sitter säkringen någonstans, eller vart brukar den sitta? sitter den separat?

snälla, behöver er hjälp ASAP!

/Markus

2 024 Inlägg
16 november 2011
Finns papprena till larmet kvar så står det där hur man bär sig åt. Rycka säkring hjälper inte för då är startspärren ändå aktiv. Kolla i bunten med instruktionsböcker med mera, en seriös installatör lägger ner alla larmpapper där.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

4 Inlägg
16 november 2011
Trådstartare
Expoze skrev:
Finns papprena till larmet kvar så står det där hur man bär sig åt. Rycka säkring hjälper inte för då är startspärren ändå aktiv. Kolla i bunten med instruktionsböcker med mera, en seriös installatör lägger ner alla larmpapper där.

Hej, tack för svar!
Är det startspärr på alla larm? för bilen startar trotts att larmet är igång etc?
Det ända egentliga problemet är just att det tjuter och blinkar ...

... ifall det fanns något papper så finns det tyvärr inte kvar, rotade igenom samtliga högar igår ...

/Markus

2 024 Inlägg
16 november 2011
Defa brukar ha det men det är ju inte säkert det är inkopplat.

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

736 Inlägg
16 november 2011
Se om du hittar rätt larm här (identifiera dosan och dioden i rutan).  http://cargard.defa.com/bruksanvisningar.html

Står hur man programmerar om dosan...

16 197 Inlägg
16 november 2011
eftersom bilen e en 2001 så har den startspärr original..  har du gjort dosan strömlös så måste den programeras in igen om ja inte har fel

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök