3519
Sök

polo 91, problem att koppla stereo till tändning

4 Inlägg
13 november 2011
Trådstartare
Hej, skulle behöva hjälp att lösa ett problem med min bilstereo. Det är så att jag vill koppla den på tändningen men lyckas inte få det att fungera.  Kör den på batteriet nu men vill gärna ha den på tändningen då jag är så klantig på att komma ihåg att stänga av radion cool

Såhär kopplade jag (tändningskoppling):
Brunröd (tändning) till röd (12v +)
Röd (batteri) till gul (memory 12v +)
Brun (jord) till svart (jord)

Såhär har jag nu (batterikoppling):
Röd (batteri) till gul och röd
Brun (jord) till svart (jord)

Vad kan felet vara när det inte funkar att koppla till tändningen? Har jag kopplat fel? sad Eller kan brunröd sladd vara trasig?

Slutsteg kommer sen tongue
Senast redigerat av polo_hanna (19 november 2011)

4 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
juste, jäkligt tacksam för svar! big_smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
19 november 2011
Provat att mäta denna bruna kabel du säger är tändning? smile

4 Inlägg
19 november 2011
Trådstartare
brun är jord (-) det är brun/röd som är tändning (säger instruktionsboken). Ska testa mäta!
Men jag hade inte kopplat fel eller? smile

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
19 november 2011
polo_hanna skrev:
brun är jord (-) det är brun/röd som är tändning (säger instruktionsboken). Ska testa mäta!
Men jag hade inte kopplat fel eller? smile

Precis, illa av mig där. Nej det borde ju vara så. Men är ju inte säkert att röda är tändningen, den får du nog mäta dig fram till! smile

2 035 Inlägg
19 november 2011
VW kan vara lite udda tycker jag . så enklast är ju att mäta. Jag brukar bara skifta lite hej vilt mellan kontakterna åså brukar det fixa sig. Men jag vet ju vad jag sysslar med ;O)

Biljudsveteran sen 1984!

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
20 november 2011
bosabengt skrev:
VW kan vara lite udda tycker jag . så enklast är ju att mäta. Jag brukar bara skifta lite hej vilt mellan kontakterna åså brukar det fixa sig. Men jag vet ju vad jag sysslar med ;O)

Haha jag skratta te lite där. Lät lite som du sa mot dig själv wink "ja brukar skifta hej vilt, men ja vet ju vad jag sysslar med" haha!.

Men som sagt, försök mät dig fram till vilken färg som är tändning, alltid säkrast!

2 035 Inlägg
20 november 2011
Nitromast skrev:
bosabengt skrev:

Haha jag skratta te lite där. Lät lite som du sa mot dig själv wink "ja brukar skifta hej vilt, men ja vet ju vad jag sysslar med" haha!.

Men som sagt, försök mät dig fram till vilken färg som är tändning, alltid säkrast!

Jag har ju ändå koll på så man inte gör någon kortis. Installera stereo brukar ju vara den enkla biten.

Biljudsveteran sen 1984!

Sök