Vad rekommenderar du för rubbing-produkt?

lundwall
29 januari 2007 ·

Tjopp.

Har förvärvat redbulls farsas 745:a som jag ska ha som flyttbil neråt kontinenten. Bilen kom komplett med färgflagning på bakluckan, mossa/alger och en lack som är riktigt riktigt matt. För att hon ska leva lite längre och inte se ut som om valfri person med "volvo" i nicket äger den, så behöver jag rubba/vaxa upp henne lite.

Det är en Volvo 745 av 1986 års modell, och färgen är mörkröd.

Så, vad rekommenderar ni för produkter för att piska upp plåten så nära sin ursprungliga lyster som möjligt?

Germax
29 januari 2007 · 12 086 Inlägg

Du har ju hängt med en stund, de finns ju tusen trådar om de här =P

Emirio
29 januari 2007 · 81 Inlägg

skulle ta och tvätta den med avfetning först. sen tar du rubbing från biltema är grymt bra efter de tar en clener nån sorts vax.. efter avslutar du med hårdvax ta sonax hårdvax bäst i test 2006 wink lycka till

lundwall
30 januari 2007 ·

JapMax skrev:
Du har ju hängt med en stund, de finns ju tusen trådar om de här =P

Det vet jag mycket väl att det gör. Om man sammanställer dem så blir kontentan att man kan köpa precis vadsomhelst, och ju dyrare det är ju bättre är det. Så, därav min mer specifika fråga. Det finns ju tokiga experter på precis allt smile

lundwall
30 januari 2007 ·

Emirio skrev:
skulle ta och tvätta den med avfetning först. sen tar du rubbing från biltema är grymt bra efter de tar en clener nån sorts vax.. efter avslutar du med hårdvax ta sonax hårdvax bäst i test 2006 wink lycka till

Ålrajt, tackar för tipsen.

Xuri One Man Clan
30 januari 2007 · 4 287 Inlägg

autosmarts produkter vet jag funkar kalas bra ..farsan som e putsbög har använt de dom sista 2 åren typ ...han är helnöjd med att! och de funkar inte sämre på min bil för den delen heller!

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Loffart
3 februari 2007 · 9 Inlägg

Eller så skiter du bara i det helt enkelt? Lämnar in den till nån som kan polera och vaxa. Jag är själv bilvårdare och tror nog inte att du kan få upp "Lysten" i lacken själv. Men prova skadar ju aldrig. :p

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang