Min JL 6w3v.4 bas funkar ej vet inte varför, den funka förra veckan

Wida
24 november 2011 · 45 Inlägg

Hej!
Min JL 6.5" bas har slutat funka ,vet inte när det hände, men den spelar bara inte, den ser heöl ut, inga spolar som är brända och ingen spricka i konen, Har testat den på 2 olika slutsteg utan framgång.
Så har ni nån aning då som kan vara felet? för mina teorier är slut om vad det kan va för fel.

Snoogiloo
24 november 2011 · 685 Inlägg

Jag antar att steget startar?
Kollat kablarna så dom sitter fast på basen?
Rör sig basen över huvud taget? känn försiktigt med handen på den när du spelar.

koppla loss basen från steget och mät impedansen (ohm).
Kolla om tinslerna sitter fast. (dom små kablarna som går från kopplingsplinten på basen och vidare in i basen)

Wida
24 november 2011 · 45 Inlägg

Jadå, båda stegen startar , och kablarna sitter fast, likaså tinsarna, och den rör sig inte när jag spelar, och kablarna sitter så som dom har suttet det senaste halvåret och då funka den utan problem,   riktigt knöligt problem detta

Snoogiloo
24 november 2011 · 685 Inlägg

Har du en annan stereo att testa med eller kan du testa med annan lågnivåkabel? känns inte som att den får någon signal i lågnivån.

Senast redigerat av Snoogiloo (24 november 2011)

BJonsson
24 november 2011 · 4 074 Inlägg

Är inte så att du kan stänga av suben på stereon??

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Wida
24 november 2011 · 45 Inlägg

Suben på stereon är på on , och det är inget fel på lågnivåerna heller, för till ena steget spelar jag en 15" bas på och på andra så kör jag den på LPF kanalen och det har funkar perfekt förr, så tror inte det är nåt av de heller tyvärr, ska lämna basen till en kompis ikväll så får han analysera vad felet är, så om vi hittar nåt kan jag säga vad felet var sen smile

BJonsson
24 november 2011 · 4 074 Inlägg

Wida skrev:
Suben på stereon är på on , och det är inget fel på lågnivåerna heller, för till ena steget spelar jag en 15" bas på och på andra så kör jag den på LPF kanalen och det har funkar perfekt förr, så tror inte det är nåt av de heller tyvärr, ska lämna basen till en kompis ikväll så får han analysera vad felet är, så om vi hittar nåt kan jag säga vad felet var sen smile

Kolla tinslarna så dom inte gått av på basen

Idrott luktar svett,sport luktar avgaser!!!!
Anton-DekorTeknik
25 november 2011 · 964 Inlägg

Ta ett AA batteri så kopplar du det till basen.

Så låt - på basen gå till - på batteriet och + kabeln från basen duttar du mot batteriets +

Hör du något ljud från basen så funkar den som den ska.
Låter det inget så är den trasig

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!
Wida
25 november 2011 · 45 Inlägg

Den är på nåt sätt bränd, vi tror det var talspolen, för den är stendöd när vi tar ett aa batteri.. så får sälja magneten

Hejkel
25 november 2011 · 34 Inlägg

Har du bränt den så lär den ju vara duktigt stum smile

Wida
25 november 2011 · 45 Inlägg

Den var väldigt mjuk dock wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang