3187
Sök

BMW 320 1995 E36 - Problem med dåligt drag i kupefläkten.

Jackass
802 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Hej, har en Bmw E36a, en 320, har den gammla kliman med vridreglagen som satt i bilarna fram till 95. Problemet jag har är att jag upplever att det är så sjukligt dåligt drag i kupefläkten, jag får konstant ha den på max för att få bort frost från framrutan, då klarar den just så pass framrutan plus lite av sidorutorna, men bakrutorna är konstant igenfrusna. Likaså på sommaren så upplever jag att ACn kyler sjukt bra, men den blåser för jävla klent.

Är det bara jag som är känslig eller ska det vara så här? Kärringens V40 blir varm på 10 minuter och då är kupen som en bastu! (Finns det någon eftermarknas fläktmotor med mer UNF! i så tipsa gärna om det, jag river gärna hela inredningen för att montera en som jag kan leva med för det här är fan drygare än att torrjucka i sahara)
Senast redigerat av Hunted (27 november 2011)

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"
But nobody rubs your dick and says "good work!"

Sothora <3
1 201 Inlägg
27 november 2011
dåligt fläktmotstånd.. kan gå att putsa upp kontakt ytorna annars är det bara köpa ett nytt.! sitter under ratten uppe till vänster om ja inte missminner mig.

Bildemonterare samt egen verkstad. !

593 Inlägg
27 november 2011
har du kollat så att kupefiltret inte är igensatt? De var de på min M3a iaf..

Bara en tanke

//Jerker

Jackass
802 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Jerk-R skrev:
har du kollat så att kupefiltret inte är igensatt? De var de på min M3a iaf..

Bara en tanke

//Jerker

Bytte alla filter på hela bilen inkl. det när jag köpte den, tack för svaret! :-)

PS, upplever du att draget är bra eller taskigt på din? Om du jämför med 850n?

Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!"

Jackass
802 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Mercedesturbodiesel skrev:
dåligt fläktmotstånd.. kan gå att putsa upp kontakt ytorna annars är det bara köpa ett nytt.! sitter under ratten uppe till vänster om ja inte missminner mig.

Tack för ditt svar! :-)

Jo, jag har funderat på det också, hade en e34 en gång i tiden som det strulade på, men då gick inte fläkten som den skulle på vissa lägen bara. Den här funkar på alla lägen, men det är som sagt bara skitfisigt tryck i den.
Senast redigerat av Hunted (27 november 2011)

593 Inlägg
27 november 2011
Okej, ett fel mindre iaf..

Hmm, bra fråga du, tycker inte det är överdrivet bra drag i fläkten, men har inte funderat så mycket på de, de blev iaf mycket bättre när jag fick bort de igensatta filtret..
Bilen är avställd o körs inte vintertid, så ja vet faktiskt inte..

//Jerker

Jackass
802 Inlägg
27 november 2011
Trådstartare
Jerk-R skrev:
Okej, ett fel mindre iaf..

Hmm, bra fråga du, tycker inte det är överdrivet bra drag i fläkten, men har inte funderat så mycket på de, de blev iaf mycket bättre när jag fick bort de igensatta filtret..
Bilen är avställd o körs inte vintertid, så ja vet faktiskt inte..

//Jerker

Ok, börjar fundera på om det bara är jag som är paranoid, men ser verkligen inte fram emot minus 20 grader som det känns just nu. Än en gång, tack.

Sök