8726
Sök

Justera in ventilerna volvo s40 2.0T-99

354 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
Har en fundering !
Iom att det sitter hydrauliska Ventillyftare på 2.0T-99
så undrar jag om jag måste justera in ventilerna ändå? om jag lägger i sugkammar med ca1mm mer lyft?

mvh bengt

Kokar ris
923 Inlägg
28 november 2011
byta kammar för att justera ventiler tycker jag är att attackera problemet från fel håll, det ända rätta är väl ändå att byta dom lyftarna som är dåliga.

kanske det funkar med kammarna ändå, men är det inte troligt att eftersom lyftarna antagligen tickar nu, att dom börjar göra det efter ett tag med dom nya kammarna, då lyftarna inte kan få upp oljetrycket.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

354 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
det ända rätta är väl ändå att byta dom lyftarna som är dåliga.

skall byta såklart..
måste jag mäta in ventil spelet iom att jag byter de hydrauliska ventillyftarna, el räcker det med att nolla?
det svarar ju på båda frågorna isf..

mvh bengt

Kokar ris
923 Inlägg
28 november 2011
såvitt jag förstår är själva vitsen med hydrauliska lyftare att man slipper justera, då motorns olja åker in i dom och pressar ut dom tills dom är i rätt längd.

"står inte v tec för turbo motor?? satans jävla skit snackare överallt!"

354 Inlägg
28 november 2011
Trådstartare
jo så långt är jag med, funderar om det är inom "marginalen" att stoppa i kammar med högre lyft(1mm),utan att ventilerna inte stänger alt tar i kolvarna,är ju mycke mer jobb om d ska mätas in en och en..

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 november 2011
rudarmy skrev:
jo så långt är jag med, funderar om det är inom "marginalen" att stoppa i kammar med högre lyft(1mm),utan att ventilerna inte stänger alt tar i kolvarna,är ju mycke mer jobb om d ska mätas in en och en..

Det ska inte vara några problem att byta till sugkammar.
När man monterar trimkammar så är det bara att stoppa i, det justerar in sig själv.

Autotech

354 Inlägg
29 november 2011
Trådstartare
Så där ja! Rakt å bra svar!! Tack!

Sök