Skoda Octavia

extremturbo
12 juni 2010 · 101 Inlägg

snyggt!

Seat Cupra "Olga" (2014)
L-W-L
12 juni 2010 · 505 Inlägg

Lonefox skrev:
Kul......skum oräknad bandpasslåda, dessutom så bör man lämna minst 70% av konarean synlig för att inte bromsa basarna.....

Snyggt ja........men funktionellt? Starkt tveksam.....
Säger det dock i all välmening. smile

skivan som sitter framför är inte sluten så bandapass.. nja. Basarna sitter 4-10 cm ifrån skivan (lutande) men jag fattar hur du menar och jag har inte byggt det som 100% ljudvänligt

Volvo p210 "Duett" (1966)
birka76 BASS GLAD
12 juni 2010 · 1 381 Inlägg

Snyggt byggt ..
väldigt udda

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom
Volvo 940 LITEN TURBO "Röda faran med briljant lack" (1991)
Volvo 945 Turbo "De vita skåpet .." (1996)
Volkswagen Golf 4a "Röding" (1998)
_DamnIt R1 driver!
12 juni 2010 · 5 128 Inlägg

Kjolpaketet blev riktigt snyggt faktiskt! Och ljudbygget ser inte dumt ut! Ska bli kul att följa! smile

L-W-L
12 juni 2010 · 505 Inlägg

_DamnIt skrev:
Kjolpaketet blev riktigt snyggt faktiskt! Och ljudbygget ser inte dumt ut! Ska bli kul att följa! smile

Tackar!
Får nog sätta dämpnings mattor runt om i bagaget för det skramlar rejält utifrån

Volvo p210 "Duett" (1966)
Lonefox Bad music kills good sound
12 juni 2010 · 7 241 Inlägg

L-W-L skrev:

Lonefox skrev:
Kul......skum oräknad bandpasslåda, dessutom så bör man lämna minst 70% av konarean synlig för att inte bromsa basarna.....

Snyggt ja........men funktionellt? Starkt tveksam.....
Säger det dock i all välmening. smile

skivan som sitter framför är inte sluten så bandapass.. nja. Basarna sitter 4-10 cm ifrån skivan (lutande) men jag fattar hur du menar och jag har inte byggt det som 100% ljudvänligt

Du har skapat en form av serieventilerad bandpass iom att du får en volym, och önstret skapar en slags port. Hade det varit större så att minst 70% av konarean hade synts hade jag inte reagerat över det wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP
tiger68
16 juli 2010 · 96 Inlägg

L-W-L skrev:
Pillat lite med inredningen under dagarna som gått.
På med primer på grejorna
Sedan sprutas färgen på
Blev faktiskt nöjd med det

Det blev skitsnyggt, nu blev jag sugen på att fullfölja lite av mina idéer, men jag vet inte än, original är alltid original också, får skaffa extra inredning kanske och behålla originalet intakt.

Tänkte på att ventilationens sarg kanske skulle målas också, tror det skulle bli väldigt bra.

tiger68
16 juli 2010 · 96 Inlägg

L-W-L skrev:
nu ikväll gjorde jag om lådan

Supernice ju, blir redigt impad, och längtar bara mer till mitt garage/verkstad som skall byggas framöver

L-W-L
16 juli 2010 · 505 Inlägg

tiger68 skrev:

L-W-L skrev:
Pillat lite med inredningen under dagarna som gått.
På med primer på grejorna
Sedan sprutas färgen på
Blev faktiskt nöjd med det

Det blev skitsnyggt, nu blev jag sugen på att fullfölja lite av mina idéer, men jag vet inte än, original är alltid original också, får skaffa extra inredning kanske och behålla originalet intakt.

Tänkte på att ventilationens sarg kanske skulle målas också, tror det skulle bli väldigt bra.

Tackar smile
Måla gråt i tygets färg då eller?

Klart du ska fullfölja dina ideer bara du tänkt igenom det ordentligt så det går att fullfölja överhuvudtaget.

Volvo p210 "Duett" (1966)
Twins Twins Bil & Plåt
16 juli 2010 · 2 577 Inlägg

ser skitbra ut med bodykitet !, dock så förstode nyanskillnaden lite eller är det bara för bilen är smutsig eller opolerad ? smile, samma sak med ljudbygget ser asbra ut smile, grymt snyggt med covern !

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
L-W-L
17 juli 2010 · 505 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
ser skitbra ut med bodykitet !, dock så förstode nyanskillnaden lite eller är det bara för bilen är smutsig eller opolerad ? smile, samma sak med ljudbygget ser asbra ut smile, grymt snyggt med covern !

jag har faktiskt inte polerat ngt efter lacken men det stämmer att det är lite nyans skillnad nu. Men tack att du gillart endå smile

Volvo p210 "Duett" (1966)
L-W-L
18 september 2010 · 505 Inlägg

jonnielahti skrev:
det här blir ju skitbra big_smile
snyggt med målade paneler inne!
bara fälgarna och en proffstoning som saknas wink

japp det ska fixas ngn gång iallfall tongue Listerna ska även lackas

Volvo p210 "Duett" (1966)
Dunka Filosofen
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

Hur går det? har följt tråden fast inte som medlem. Men nu va det ett tag sen så då tänkte jag att jag måste skriva lite till dig:D Grymt roligt att se detta:D Ska sj skaffa en Octavia big_smile

Skit inte i min brevlåda!
L-W-L
24 oktober 2010 · 505 Inlägg

Dunka skrev:
Hur går det? har följt tråden fast inte som medlem. Men nu va det ett tag sen så då tänkte jag att jag måste skriva lite till dig:D Grymt roligt att se detta:D Ska sj skaffa en Octavia big_smile

Har väll inte precis hänt ngt förutom att jag satte dit en kondensator till ljudet. Bilen används dagligen så jag har inte tid att ha den stående ngt längre. Sedan har jag kommit igång med Duetten igen så den tar den mesta tiden.

Vad för octavia hade du tänkt dig då? smile

Volvo p210 "Duett" (1966)
Dunka Filosofen
24 oktober 2010 · 69 Inlägg

L-W-L skrev:

Dunka skrev:
Hur går det? har följt tråden fast inte som medlem. Men nu va det ett tag sen så då tänkte jag att jag måste skriva lite till dig:D Grymt roligt att se detta:D Ska sj skaffa en Octavia big_smile

Har väll inte precis hänt ngt förutom att jag satte dit en kondensator till ljudet. Bilen används dagligen så jag har inte tid att ha den stående ngt längre. Sedan har jag kommit igång med Duetten igen så den tar den mesta tiden.

Vad för octavia hade du tänkt dig då? smile

Ena en 1,8t eller en RS:D Okej, det spelar på bra eller?

Skit inte i min brevlåda!
L-W-L
24 oktober 2010 · 505 Inlägg

Dunka skrev:

L-W-L skrev:

Dunka skrev:
Hur går det? har följt tråden fast inte som medlem. Men nu va det ett tag sen så då tänkte jag att jag måste skriva lite till dig:D Grymt roligt att se detta:D Ska sj skaffa en Octavia big_smile

Har väll inte precis hänt ngt förutom att jag satte dit en kondensator till ljudet. Bilen används dagligen så jag har inte tid att ha den stående ngt längre. Sedan har jag kommit igång med Duetten igen så den tar den mesta tiden.

Vad för octavia hade du tänkt dig då? smile

Ena en 1,8t eller en RS:D Okej, det spelar på bra eller?

jo det spelar på bra men jag skulle behöva en större generator och ett till batteri ^^

Volvo p210 "Duett" (1966)
volvoqq Lastbilsmekaniker
17 februari 2011 · 5 145 Inlägg

riktigt snyggt ljudbygge:) Tummen upp.

Franck
4 december 2011 · 92 Inlägg

Jävlar! Vilket bra resultat!
Bra jobbat du!

L-W-L skrev:
Pillat lite med inredningen under dagarna som gått.

På med primer på grejorna
http://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/926147_gaiflq.jpg

Sedan sprutas färgen på
http://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/926146_c1032z.jpg

Såhär såg det ut före:
http://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/926148_wur7xe.jpg

och nu ser det ut såhär smile Blev faktiskt nöjd med det
http://www1.garaget.org/gallery/archive/124284/926152_kd0hlc.jpg

www.stanceit.se din stancebutik på nätet. Gilla o dela gärna på facebook!
www.bimmerpower.org ( BMW forum )
L-W-L
4 december 2011 · 505 Inlägg

tack du!

Har dock sålt bilen nu då jag tröttnade på elektronik som krånglade och lite klen motor ^^

Volvo p210 "Duett" (1966)
Franck
4 december 2011 · 92 Inlägg

well.. you get what you pay for... det vet du va? detta gäller näästan alltid. Tyvärr:)

www.stanceit.se din stancebutik på nätet. Gilla o dela gärna på facebook!
www.bimmerpower.org ( BMW forum )
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang