7966
Sök

Reparera nätverksanslutning: "NetBT kan inte rensas"?

1 723 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
Försöker reparera nätverksanslutningen på datorn genom högerklicka och sen välja "reparera". Sen kommer meddelandet att reparationen inte kunde slutföras pga att "NetBT kan inte rensas".

Hur ska jag göra? Bredbandet är ibland lika segt som en uppringd anslutning. sad

1 453 Inlägg
2 februari 2007
1. Högerklicka på anslutningen inaktivera, återaktivera sedan igen.

2. Öppna ett dosfönster och skriv "ipconfig /release" och tryck enter, därefter "ipconfig /renew"

Du har nu förnyat anslutningen och förhoppningsvis är problemet löst.

1 723 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
en polare tipsade precis om samma sak. men jag får ändå samma felmeddelande! Grrr!

Fartglad
336 Inlägg
2 februari 2007
Men om bredbandet är segt kan det bero på flera faktorer. Har du gjort ngt TP test? Så att du kan se hur mkt du får ut av ditt bredband egentligen. http://www.tptest.se/

Om det visar att du har det du ska så kan du kontrollera ifall det verkligen är bredbandet som sunkar och inte CPU eller minnet som används för mkt. Det gör du genom att trycka Ctrl - Alt- Del och så kollar du under fliken "Processer". Där ser du hur mkt av CPU och minnet som används.

Det kan vara ngt program som ligger o naggar o tar prestanda. Har du ngn brandvägg som strular kanske? Testa stäng av den, testa även att göra en ny anslutning utan brandvägg.

Annars kan du ringa till din bredbandsleverantör och gapa lite på dem att ditt internet går segt, troligtvis kmr dem att skylla på din dator och dem kan inte göra ngt åt saken, "allting stämmer enligt vad dem kan se".

Om du har köpt ett färdigt datorpaket kan du alltid ringa återförsäljaren som oftast har en egen support. Dell/ HP/ Fujitsu Siemens alt. butiken du köpte paketet ifrån.

Lycka till! smile

Power without Quattro is useless!

Fartdåre
378 Inlägg
2 februari 2007
har du router kanske det räcker starta om den. Min gör så ibland, att den på nåt sätt får massa att göra och segar ner, men då räcker det starta om. Prova starta om datan om du inte gjort det ifall det är som TobLju sa att det är någon process som inte vill.

TICen är till salu säljs billigt.

1 453 Inlägg
2 februari 2007
RichardC skrev:
har du router kanske det räcker starta om den. Min gör så ibland, att den på nåt sätt får massa att göra och segar ner, men då räcker det starta om. Prova starta om datan om du inte gjort det ifall det är som TobLju sa att det är någon process som inte vill.

Det är för att routern delar ut ipadresser och startar man om den så frigörs dessa och den tvingas dela ut nya, starta om datorn ska inte ha någon inverkan.

1 723 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
jag har kollat så att inget ligger å drar minne så det är ok. TP test gjorde jag för ett tag sen och då var det bra hastighet. det var i onsdags kväll som det börja gå segare. Efter att jag installerat ett spel. Inte för jag ser hur ett spel kan påverka.

Fartglad
336 Inlägg
2 februari 2007
falloutboy skrev:
jag har kollat så att inget ligger å drar minne så det är ok. TP test gjorde jag för ett tag sen och då var det bra hastighet. det var i onsdags kväll som det börja gå segare. Efter att jag installerat ett spel. Inte för jag ser hur ett spel kan påverka.

Alltså är det så att hemsidor laddar segt bara lr vadå? Kan du försöka beskriva problemet lite mer specifikt? smile
Senast redigerat av TobLju (2 februari 2007)

Vw trimmare
2 995 Inlägg
2 februari 2007
kommandotolken : ipconfig/Flushdns
QoS @ xp reserverar 20% av bandbredden också  går ju dock att stänga av

1 723 Inlägg
2 februari 2007
Trådstartare
TobLju skrev:
falloutboy skrev:

Alltså är det så att hemsidor laddar segt bara lr vadå? Kan du försöka beskriva problemet lite mer specifikt? smile

vanligtvis när jag surfar laddas alla hemsidor på en gång, dvs det tar bara nån sekund för biler och grafik att laddas klart (Har 100mb från BBB). nu kan man sitta å vänta på först att grunden för sidan ska komma fram, kan ibland ta upp till en minut, sen laddas bilderna ruggigt långsamt. små ikoner på några kb tar lika länge som en bild på 1 mb vanligtvis tar för å ladda. Ungefär som att surfa med uppringt internet.

det var i onsdags kväll det blev segt. kan inte komma på att jag gjort nåt annat med datorn än att installera star wars battlefront med tillhörande program för online spel.

BBBs support bad min reparera anslutningen och då får jag meddelande att NetBT inte går att rensa. Och anslutningen kunde inte repareras.

Fartglad
336 Inlägg
5 februari 2007
Bara att ringa igen och säga att det inte fungerar att reparera och att du har kollat dem saker du har kollat. Supporter vill oftast göra det så enkelt som möjligt för dem själva. Man måste tjata som en tok för att få dem att kolla på saker ordentligt.

Testa starta om modemet oxå, dra ut strömkabeln i ca 1 min och sätt tbx den.
Senast redigerat av TobLju (5 februari 2007)

Sök