2270
Sök

Hjälp min stereo dog!

24 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
hej jag har en alpine cda-9886r som huvudenhet.
kopplade ur den förut för att jag skulle byta ramen runt om, när jag sedan skulle koppla in den igen så gav den inga tecken på liv, vad kan jag ha gjort??

tacksam för hjälp!smile

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
11 december 2011
Någon kontakt som råkat åka ut? Är den inkopplad med en ISO-kontakt eller har du skarvat dit den själv?

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

DEVIL
1 171 Inlägg
24 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
F4S4N skrev:
Någon kontakt som råkat åka ut? Är den inkopplad med en ISO-kontakt eller har du skarvat dit den själv?

den är inkopplad med iso kontakt,

jag har kollat säkringen som sitter i bilen, hittade ingen säkring på stereon,

kan tillägga att jag inte tänkte mig för och kopplade ur den med tändningen på

DEVIL
1 171 Inlägg
11 december 2011
krillehansen skrev:
F4S4N skrev:

den är inkopplad med iso kontakt,

jag har kollat säkringen som sitter i bilen, hittade ingen säkring på stereon,

kan tillägga att jag inte tänkte mig för och kopplade ur den med tändningen på

Mät strömmen från isokontakten till stereon och kolla om det kommer nån ström dit.

bmw m power

6 851 Inlägg
11 december 2011
Hittar du ingen säkring på CD spelaren så kanske du ha felet där wink Brukar alltid sitta säkringar baktill på antingen CD spelaren, eller kablaget.

24 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
hittade säkringen nu och den vart det inget fel på, ska mäta strömmen i morgon på jobbet, kanske att någon liten sladd till iso kopplingen har hoppat ur när jag kopplade ur stereon då.

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
11 december 2011
krillehansen skrev:
hittade säkringen nu och den vart det inget fel på, ska mäta strömmen i morgon på jobbet, kanske att någon liten sladd till iso kopplingen har hoppat ur när jag kopplade ur stereon då.

Ja dessa färdiga ISO-kablage brukar inte vara av högsta kvalitén och ibland kan det hända att någon sladd hoppar ur. Men som någon skrev så mät spänningen i ISO-kontakten ifall du inte hittar något annat fel. Jord till röd resp gul brukar det vara.

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Sök