Bygga låda till JBL p1220

ooodd
13 december 2011 · 3 Inlägg

Tänkte bygga låda till mina två JBL p1220.. Nån som vet hur många liter dom behöver eller kanske har mått till en låda som passar saab 95 kombi?

Volvo v50 (2010)
Drönirettab
13 december 2011 · 21 761 Inlägg

Hur vill du att basarna ska spela ungefär, en massa basdunk eller kanske mest djupbas eller nåt annat?

ooodd
13 december 2011 · 3 Inlägg

jaadu.. så bra som möjligt väl? vill ju ha mkt bas smile vet inte hur ja ska svara riktigt faktiskt.. smile

Volvo v50 (2010)
Drönirettab
13 december 2011 · 21 761 Inlägg

Har räknat på en låda med slotport som borde spela med hyfsat tryck, men inte jättepeakat. Förslag på yttermått med 22 mm materialtjocklek i både låda och port:

Höjd: 394 mm
Bredd: 744 mm
Djup: 419 mm

Porten är totalt 530 mm lång och 75 mm i innerbredd, den går parallellt med bakre väggen och mynnar ut på lådans ena kortsida. Det bör vara åtminstone 12-15 cm fritt utrymme mellan portmynning och närmaste föremål i skuffen. Grundavstämningen är ca 40 Hz, men med 20 mm skiva i porten kan avstämningen sänkas med ca 5 Hz. smile

Jag har inte testat den basen, förslaget är teoretiskt uträknat.

ooodd
14 december 2011 · 3 Inlägg

okej.. det sa mig inte så mycket men..... smile
Hur många liter behöver varje bas tro? står olika överallt när jag googlar, blir inte klok på det här smile
Tänkte mig en låda som passar 95an så bra som möjligt, men måste klämma in extra batteriet nånstans också.. så vill ja ha stegen mellan baksidan på lådan och baksätet, om det inte blir för varmt vill säga... smile

Volvo v50 (2010)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang