USB/MP3/SD etc. med original-HU?

discokapten Kapten på disco!
15 december 2011 · 1 729 Inlägg

yalouque skrev:

TT-Avant skrev:
Som jag skrev innan, En Kenwood KOS-A210 funkar kalas till det du ska ha den till.

Jo, men den har också ett annat pris än den jag hittade på Ebay.

Någon som har någon teori om varför det inte skulle funka?

Det är ingen teori utan det är att cdspelaren inte har mjukvara som stödjer aux in, svårare än så är det inte.

Annars så ä rd et väl bara att googla på det själv, finns massor med trådar om det.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.
TT-Avant
15 december 2011 · 6 851 Inlägg

yalouque skrev:

TT-Avant skrev:
Som jag skrev innan, En Kenwood KOS-A210 funkar kalas till det du ska ha den till.

Jo, men den har också ett annat pris än den jag hittade på Ebay.

Någon som har någon teori om varför det inte skulle funka?

Vad kostar den då omräknat till sveska pengar, med frakt och ev. tull?
Sedan så verkar du inte säker på att den funkar, eller?
Hur har du det med garanti och support på den?

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
yalouque
15 december 2011 · 301 Inlägg

discokapten skrev:

yalouque skrev:

TT-Avant skrev:
Som jag skrev innan, En Kenwood KOS-A210 funkar kalas till det du ska ha den till.

Jo, men den har också ett annat pris än den jag hittade på Ebay.

Någon som har någon teori om varför det inte skulle funka?

Det är ingen teori utan det är att cdspelaren inte har mjukvara som stödjer aux in, svårare än så är det inte.

Annars så ä rd et väl bara att googla på det själv, finns massor med trådar om det.

Men då borde väl inte Dension, KOS-A210 och Dice inte heller funka? Jag har googlat, och har inte funnit något som säger att det inte funkar. Däremot flera länkar - min ebay-länk, Dice, Kenwood, Dension etc. - som stödjer att det fungerar. Men har du någon länk som motsäger detta, så länka gärna.

yalouque
15 december 2011 · 301 Inlägg

TT-Avant skrev:

yalouque skrev:

TT-Avant skrev:
Som jag skrev innan, En Kenwood KOS-A210 funkar kalas till det du ska ha den till.

Jo, men den har också ett annat pris än den jag hittade på Ebay.

Någon som har någon teori om varför det inte skulle funka?

Vad kostar den då omräknat till sveska pengar, med frakt och ev. tull?
Sedan så verkar du inte säker på att den funkar, eller?
Hur har du det med garanti och support på den?

Runt 250 kronor med frakt. Sådana små och billiga artiklar förtullas aldrig.

Senast redigerat av yalouque (15 december 2011)

TT-Avant
15 december 2011 · 6 851 Inlägg

yalouque skrev:

discokapten skrev:

yalouque skrev:

Jo, men den har också ett annat pris än den jag hittade på Ebay.

Någon som har någon teori om varför det inte skulle funka?

Det är ingen teori utan det är att cdspelaren inte har mjukvara som stödjer aux in, svårare än så är det inte.

Annars så ä rd et väl bara att googla på det själv, finns massor med trådar om det.

Men då borde väl inte Dension, KOS-A210 och Dice inte heller funka? Jag har googlat, och har inte funnit något som säger att det inte funkar. Däremot flera länkar - min ebay-länk, Dice, Kenwood, Dension etc. - som stödjer att det fungerar. Men har du någon länk som motsäger detta, så länka gärna.

KOS-A210 funkar så att den använder ingången för radioantennen. Man kopplar alltså in denna box imellan antennent på bilen och radions antenningång. På så sätt får man USB och AUX funktion i sin org. HU. Spelar ingen direkt roll vad för bil man har, det ända som krävs eller man bör ha är en RDS radio (vilket sitter i alla moderna bilar).
Sedan används, oftast 88.3 bandet som frekvens, som man kan spara på lämplig snabbknapp. Mycke enkel att koppla in, funkar som sagt till alla bilar och den låter bra.

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
yalouque
15 december 2011 · 301 Inlägg

TT-Avant skrev:

yalouque skrev:

discokapten skrev:

Det är ingen teori utan det är att cdspelaren inte har mjukvara som stödjer aux in, svårare än så är det inte.

Annars så ä rd et väl bara att googla på det själv, finns massor med trådar om det.

Men då borde väl inte Dension, KOS-A210 och Dice inte heller funka? Jag har googlat, och har inte funnit något som säger att det inte funkar. Däremot flera länkar - min ebay-länk, Dice, Kenwood, Dension etc. - som stödjer att det fungerar. Men har du någon länk som motsäger detta, så länka gärna.

KOS-A210 funkar så att den använder ingången för radioantennen. Man kopplar alltså in denna box imellan antennent på bilen och radions antenningång. På så sätt får man USB och AUX funktion i sin org. HU. Spelar ingen direkt roll vad för bil man har, det ända som krävs eller man bör ha är en RDS radio (vilket sitter i alla moderna bilar).
Sedan används, oftast 88.3 bandet som frekvens, som man kan spara på lämplig snabbknapp. Mycke enkel att koppla in, funkar som sagt till alla bilar och den låter bra.

Ok! Den sänder alltså inte trådlöst som andra FM-sändare? Har läst att den ska ge "bra" ljud, men inte om det blir lika bra som t.ex. CD eller AUX. Vet du det? En del information måste väl gå förlorad?

TT-Avant
15 december 2011 · 6 851 Inlägg

Nej den är inte trådlös. Kan säga det att den är inte lika bra som en eftermarknads CD, men det är det inget som blir, men den är bättre en AUX om man väljer att köra via USB uttaget. AUX är ju det sämsta sättet att skicka ljud.
Men man ska väl även säga att en org. CD som sitter i många bilar är inte jätte bra ljudmässigt, så där kan man trots allt jämföra en KOS-A210 via USB med en CD och där är det ibland nästa helt jämt ljudmässigt wink

Saab 9-5 kombi 2.0t "Black Core" (1999)
Brådhis * Voff voff *
15 december 2011 · 10 275 Inlägg

TT-Avant skrev:
Nej den är inte trådlös. Kan säga det att den är inte lika bra som en eftermarknads CD, men det är det inget som blir, men den är bättre en AUX om man väljer att köra via USB uttaget. AUX är ju det sämsta sättet att skicka ljud.
Men man ska väl även säga att en org. CD som sitter i många bilar är inte jätte bra ljudmässigt, så där kan man trots allt jämföra en KOS-A210 via USB med en CD och där är det ibland nästa helt jämt ljudmässigt wink

Nu blir jag nyfiken. På vilket sätt är AUX in sämre än att ta in ljud via antennkabeln? Rent spontant känns det som att AUX via sladd (t.ex. teleplugg eller RCA) borde vara bättre då det är en direkt överföring, men jag kanske missar nå´t?!

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/
Volvo V70 D3 "Hemlig XIII" (2012)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang