7041
Sök

Radiokod till Blaupunkt-navi i Seat Leon?

140 Inlägg
6 februari 2007
Trådstartare
Är det någon som vet hur man kan få tag på radiokoden till Seats original-navi som sitter i Leon?
Batteriet dog på min och koden försvann, har letat överallt i alla papper osv, men utan resultat. Tidigare ägare går inte att få tag på heller.
Var inne på Audi i Malmö (som har hand om Seat-service) och dom ville ha runt tusingen för att jag ska få en 4-siffrig kod. Då sjunger jag minsann hellre själv!

Nån som har nåt tips på hur man kan få tag på den billigt?

På ett av papperna till stereon står det att man kan få kostnadsfri hjälp med koden hos närmsta VAG-verkstad, men så verkar ju inte vara fallet. Har hört rykten om att Årsta bil (där bilen är köpt en gång i tiden) i Sthlm hjälper till utan kostnad, men det är ju lite surt att kränga 120 mil t.o.r. för att få en kod.

Stereon har nuförtiden (innan den la av) heller ingen kontakt med satelliterna, vad kan vara fel där? Nån sladd som har lossnat på baksidan bara?
Skulle vara intressant att veta hur man får loss själva stereon ur instrumentpanelen också!

MVH Mattias

Sa du att jag sa nåt som du inte sa att jag sa?

Lastbilsmekaniker
3 878 Inlägg
7 februari 2007
Hej, Ge mig chassinummer och nummer på stereon så ska vi se om vi inte kan lösa det med verkstadsdatorn:D Vi är inte auktoriserade seat men det kanske går iaf för jag är på VAG...

PM:a mig när du kollat det för jag kommer glömma att följa tråden...
Senast redigerat av bumpe (7 februari 2007)

Sök