3074
Sök

Riktig bas till min e39, ( frågor om hela upplägget)

Män med stil kör dieselbil
595 Inlägg
24 december 2011
Trådstartare
hej , nu är det dax att uppgradera basen i min bmw, bilen är en bmw 525tds e39 (1999, sedan)
det jag tänker göra
det ska byggas en costum portat baslåda med 2 st 12-15 tums basar, dessa ska bara riktade mot kupen, med porten genom skidluckan (för maximal bas i kupen , baksäten kan också fällas ner), sedan kanske ha en fönster bak på baslådan så man kan se dem fina basar, och en kraftig steg till basarna monterad i bagaget någonstans, och steget får signal från en hög-lågnivå omvandlare, från bakre högtalare

baslådans yttre mått ska inte vara mer än 200L, helst runt 150L, (portad)

sedan har jag tillgång till begagnade men bra , torra djupcykel batterier på 70A kontinuerligt

och så har jag en hyfsad budget (den är bara till 2 basar + steg) på inte mer än 10 000kr,

jag lyssnar på all typ av musik, bmw har bra ljud redan men inget bas.., så det är bara basen jag ska uppgradera
jag har en baspaket för mitt hemmabio med dubbla 12", och en gas alpha steg("800"w) och det dunkar lite bra..., men jag är trött på "det dunkar lite gött", det ska var " RIKTIG BAS!!"

sedan en problem som kan förekomma , hur mycket kommer detta att väga?, (bilens maxlast är inte den största)

frågor, :

1 vilka basar + steg skulle ni köpa

2 hur skulle ni lägga upp detta (med dessa tillgångar)

3 kommer bilens elsystem att klara av detta (org generator(sådär bra)  + en nästan helt ny startbatteri + en liten bank av torra djupcykel 70A batterier )

4 vad kan eventuella problem vara

mina nuvarande tankar:
1 db akutens Kicker/SPL Dynamics Loud Ass Hell iV paket
dubbla kicker comb vx 15" på 1000wrms + SPL Dynamics Ice 3500.1

2 MDS Torque T5 och 2st MDS Fanatic FR12W

3 era ideer?
Senast redigerat av offfroad (24 december 2011)

Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a

Sök