Koppla in baslåda i bmw e39

Robban_The_Man
24 december 2011 · 52 Inlägg

Tjena


Jag har nyligen köpt en bmw 523i e39 och är trött på original ljudet i han. Så jag undrar om det är någon här som vet om jag kan koppla in en baslåda och slutsteg utan att behöva byta stereo i den? och hur ska jag isåfall hur ska jag göra?


Tack på förhand!

Mvh Robert

Opel Vivaro "Crossbussen" (2003)
Jampa
24 december 2011 · 200 Inlägg

Skaffa ett slutsteg med högnivåingång eftersom originalstereon förmodligen inte har lågnivåutgång. Då använder du signalen direkt från stereons högtalarkablar.

Senast redigerat av Jampa (24 december 2011)

1:a Pris. 148,3 dB på IdBL MDS Concept Store Arninge 2012!
146,9 dB @ 43 hz med en 12" på MDS Outlaw Crank It Up.
Overpower it!
Robban_The_Man
24 december 2011 · 52 Inlägg

Jampa skrev:
Skaffa ett slutsteg med högnivåingång eftersom originalstereon förmodligen inte har lågnivåutgång. Då använder du signalen direkt från stereons högtalarkablar.

Okej, tack så mycket! smile

Opel Vivaro "Crossbussen" (2003)
MartinF
27 december 2011 · 372 Inlägg

Och stereons högtalarkablar hittar du enklast om du tar bort baksätets ryggstöd (tror bägge sidornas går upp mot hatthyllan på bilens vänstra sida om jag minns rätt. är du osäker på vilka kablar de är kan du ta bort hatthyllan så ser du vilka kablar som går in i högtalarna där. 

Förutsätter att det är en sedan

Robban_The_Man
30 december 2011 · 52 Inlägg

Martinfyhr skrev:
Och stereons högtalarkablar hittar du enklast om du tar bort baksätets ryggstöd (tror bägge sidornas går upp mot hatthyllan på bilens vänstra sida om jag minns rätt. är du osäker på vilka kablar de är kan du ta bort hatthyllan så ser du vilka kablar som går in i högtalarna där. 

Förutsätter att det är en sedan

Tack för ditt svar, det hjälpte lite mer för fattade inte riktigt först.

Ja det är en sedan smile

Opel Vivaro "Crossbussen" (2003)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang