4191
Sök

Problem med klippningar

77 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
Tjenna köpt mig en låda med 2kicker comp 12" basar  driver dem med ett Mac Audio 4000Fearless steg på 800rsm. men när man vill dra på klipper steget. så antar att jag får för lite ström  men tänkte då höra räcker det med en kondensator på 1 farad? kör med 33m2 kablar.. eller måste jag montera ett till batteri? för att inte bränna steg osv?

16 197 Inlägg
1 januari 2012
Norrlans_Racing skrev:
Tjenna köpt mig en låda med 2kicker comp 12" basar  driver dem med ett Mac Audio 4000Fearless steg på 800rsm. men när man vill dra på klipper steget. så antar att jag får för lite ström  men tänkte då höra räcker det med en kondensator på 1 farad? kör med 33m2 kablar.. eller måste jag montera ett till batteri? för att inte bränna steg osv?

klipper de så hjälper INTE en konding.. mät va du har för spänning bak vid steget när de klipper.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

77 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
har beställt idag kondensator.. men när de klipper så  åker spänningen under 11volt smile

2 024 Inlägg
1 januari 2012
Finns ingen kondensator som hjälper mot det. Hur är jordpunkten i skick? Sett över jorden mellan batteri och kaross??

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom

16 197 Inlägg
1 januari 2012
Norrlans_Racing skrev:
har beställt idag kondensator.. men när de klipper så  åker spänningen under 11volt smile

då hjälper inte en konding.. antingen så har du riktigt dålig jord nånstan i stereosystemet eller så är ditt batteri slut.

77 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
okidoki smile då får de bli  banner batteri x2 wink

77 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
Jordade i batteriet smile så tror jorden är som den ska men kan spela till typ volym 17 sen klipper de när de kommer tung bas smile så förlite ström kommer de ju till steget:p

16 197 Inlägg
1 januari 2012
Norrlans_Racing skrev:
okidoki smile då får de bli  banner batteri x2 wink

eller börja med att se över dina kablar.. de många glömmer bort e ju jord mellan motor-karossen/karossen-batteriet.

16 197 Inlägg
1 januari 2012
fast man ska inte behöva 2 batterier till ett så litet steg.

77 Inlägg
1 januari 2012
Trådstartare
ska kika på de imorgon.. det är ju bara på 800rsm i 2ohm så.. har 100amp batteri  är ju en diesel bil sakerna sitter i  men ska kika upp jorden.. smile

Sök