6680
Sök

Domkraft, låg, köp ställe ?

1 853 Inlägg
7 februari 2007
Trådstartare
Detta kanske är fel träd? men jag söker en låg domkraft som man kan byta däcket med om det skulle bli punka efter vägen..

mina kriterier för domkraften:

1. låg
2. gärna lått
3. ska gå under en sänkt bil med punka på ett hjul
4. inte för dyr

om någon kanske har lite tips på vart man kan köpa en ?

tack på förhand.
Senast redigerat av soyd (7 februari 2007)

1 004 Inlägg
7 februari 2007
racing domkraft på verktygsboden i borås... är låg och helt i alu så den är lätt.... tror att dom har någon hemsida.... mvh jimmy

"Det är ingen som kommer ihåg en fegis"

1 072 Inlägg
7 februari 2007
Nu ska jag ge ett råd! köp ingen ALU domkraft. Spelar ingen roll hur stabil eller bra den ser ut. Jula ha en kalas fin men alla ALU domkrafter är skräp!! Ska man ha en i Aluminium så erfodrar den helt plan yta ex verkstadsgolv. Minsta ojämna yta så rör sig konstruktionen och den är kass. Så ska den med på banträffar etc så är vanlig att rekomendera!!

Lägger i en lägre växel och kör vidare! :)
2 258 Inlägg
7 februari 2007
Vad är det för fel på originaldomkraften? Det är väl med en sån där saxdomkraft på bilen?
Annars skulle jag leta på skroten efter en som jag tycker verkar okej, iom att jag fattade det som att du ska ha en nöddomkraft som du har i bilen, inte en mekdomkraft?

// Ellen

Kolla in min projekttråd!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96807
* Bara är inte så bara. Jag har sjukdomen ME - www.rme.nu *
Få har dött av att kämpa vidare, många av att ge upp!

1 853 Inlägg
8 februari 2007
Trådstartare
tack för tipsen ska kolla runt lite... men standard domkraften lyfter i baljorna och där kan jag inte längre lyfta... har ifs inte tänkt på om den kan lyfta på andra ställen men dom brukar vara så vingliga..

Sök