2399
Sök

Bygga nylåda! Hjälp mig räkna ut avstäming på mina mått jag har Tack!

123 Inlägg
8 januari 2012
Trådstartare
Tja har en SPL Dynamics 460d1 som jag har i en ganska stor o klumpig låda just som jag hade tänkt bygga om till mindre djupet o större på bredden.

Måtten jag har tänkt är 90 bred 60 hög o 35 djup.
1- Frågan är hur jag ska mäta ut slotporten . Hur bred ska den vara o hög samt hur djup.
2- Kan jag ha basen bak o slotporten framåt om jag bygger porten som om den vore på samma sida som basen alltså som ett S kan man säga i lådan ?

Tacksam för svar helst idag.

21 761 Inlägg
9 januari 2012
Dina tänkta mått, är det yttermått?
Vilken avstämning har din nuvarande låda?

Både basen och porten bör vara riktade mot bakluckan för "bästa" djupbas så vitt jag vet iaf, att ha basen riktad åt ena hållet och porten åt andra hållet blir inte bra. smile

123 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Dina tänkta mått, är det yttermått?
Vilken avstämning har din nuvarande låda?

Både basen och porten bör vara riktade mot bakluckan för "bästa" djupbas så vitt jag vet iaf, att ha basen riktad åt ena hållet och porten åt andra hållet blir inte bra. smile

Ja det är yttermåtten smile
Osäkert på vad för avstämning jag har nu , lådan jag har nu ligger på 150liter med två 6tumsportar på 30cm st, dock är basen upp mot taket o portarna mot bagageluckan.

21 761 Inlägg
9 januari 2012
Okej, jag har räknat på 42 Hz avstämning för att få litegrann djupare bas också.

Om lådan byggs med 22 mm material så ska porten vara 55,6 cm hög, innerbredden ska vara 8,1 cm. Portens totala längd är 45 cm, dvs ca 43 cm av porten sitter inuti lådan. smile

123 Inlägg
9 januari 2012
Trådstartare
Drönirettab skrev:
Okej, jag har räknat på 42 Hz avstämning för att få litegrann djupare bas också.

Om lådan byggs med 22 mm material så ska porten vara 55,6 cm hög, innerbredden ska vara 8,1 cm. Portens totala längd är 45 cm, dvs ca 43 cm av porten sitter inuti lådan. smile

Om jag vill ha en avstämning på 30hz då ? big_smile lådan blir byggd i 19mm o dubbla skivor fram för här i karlskrona har vi inga 22mm skivor tongue

215 Inlägg
10 januari 2012
jag byggde i 22 eller om det var 25mm och det fanns i Karlskrona smile

123 Inlägg
11 januari 2012
Trådstartare
almadeus skrev:
jag byggde i 22 eller om det var 25mm och det fanns i Karlskrona smile

Du är du o jag är jag , lat är mitt förnamn och beijer är närmast tongue men nu är det så att basen är såld så inget finns o bygga längre smile

Sök