Uppsnyggning av Supra MKIV -94

Lidborn VD
20 april 2010 · 643 Inlägg

På min hade en vakumslang trillat av bak vid turbo 2 vilket gjorde att bara ena turbon ladda, och då gick den som en dålig sugmotor..

korni
22 april 2010 · 252 Inlägg

DanneJ skrev:

korni skrev:
Ja det går HELT ÅT HELVETE!

Nu när jag tog ut bilen får någon vecka sedan! så är den Slöare en slöast! Va fan mamma o pappas A6´a åker ifrån mig!

jag får nämligen inget laddtryck! man hör hur turbon viner men det händer inget! det här härliga draget som kommer vid ca 4000 varv är helt borta sad  så jag har har försökt att koppla in Laddtrycksmätaren lite här o var men med samma tråkiga resultat! jag får bara vacum men inget övertryck! dock så har jag nu börjat tvivla på mig själv om jag ens har mätaren inkopplad på rätt ställe :S

Skrev i en annan tråd också, du har skjutit en tryckslang, inte alls ovanligt och då beter sig bilen exakt som att den är orkeslös och eftersom jap-specarna har mapsensor så går de att köra utan överladd men bilen går som en sugis.

Ja nu efter en jävlans massa felsökande så har jag ÄNTLIGEN hittat felet!

innan jag blir dumförklarad så måste jag nämna det att jag bokstavligen dränkt motorn i startgas för att hitta eventuella läckage! och jag har mätt laddtryck överallt, ja, jag har provat det mästa utom att känna på själva kompressorhjulen!

så idag så skulle jag börja riva ner alla tryckslangar o allt vad det nu är för att kolla det! då när jag skulle börja lossa gummislangen som går ifrån turbosarna och ner igenom skärmen till IC. När jag fick bort den så har själva anslutningen på IC gått av precis där slangklämman har suttit! så då när jag har sprutat med startgas där så har ju slangen hållt tätt, då den fortsätter ner en liten bit efter slangklämman! men när turbon har börjat ladda så har allt lyft så inget laddtryck går till motorn. tongue
Så nu är ett nytt frontmatat IC kitt på väg hem wink sen kommer den gå som ett skållat ollon igen wink

meatos
22 april 2010 · 424 Inlägg

skönt att äntligen hitta felet smile men förstår inte vad du menar med att mäta laddtryck överallt.tjänar ju inget till eftersom du kan ju inte få tryck i en del av systemet.

dadooo
22 april 2010 · 841 Inlägg

sköönt att de fixat sej.... avgasröret  eller slutröret ser ut som smalt sen tjockt på nått fulr sätt enligt mig. sätt som andra gör en fet så man inte ser de smala sen lite snett upp tongue

Nissan r33 "PLASTIDIP" (1996)
Volkswagen mk2 "coupe luxuz 11 500 mil" (1988)
Volkswagen Golf R32 "vr6an" (2006)
korni
24 april 2010 · 252 Inlägg

meatos skrev:
skönt att äntligen hitta felet smile men förstår inte vad du menar med att mäta laddtryck överallt.tjänar ju inget till eftersom du kan ju inte få tryck i en del av systemet.

Nej jag vet oxå att det är så med laddtryck! men tillslut blev man helt knäpp då man hörde att turbosarna ladda och man fick laddtryck ibland så då blev det att jag satte mätaren på olika ställen!

men nu så har jag fått dit en FMIC istället! så nu går den som fasen igen! big_smile

DanneJ
24 april 2010 · 642 Inlägg

men nu så har jag fått dit en FMIC istället! så nu går den som fasen igen! big_smile

Vad blev det för FMIC? Lite bilder hade inte varit fel tongue I övrigt ser det ruskigt bra ut!

Toyota Supra MkIV TT "HKS TwinTurbo" (1993)
Atenza Never drive faster than your angel can fly
25 juli 2010 · 338 Inlägg

Intressant tråd, men nu har det ju 17 stått still ett tag ju

Hellre Nürburgring än vigselring
Volvo V70 D5 AWD "R-Design" (2011)
oggy_swe utbildad klant
25 juli 2010 · 2 197 Inlägg

tur du hitta felet och att det var så lätt smile lycka till

Mvh O.Frankeståhl
korni
30 september 2010 · 252 Inlägg

Nej nu jäklar så är det dags att seriöst dra igång den här tråden igen då det har blivit bilbyggar tider igen big_smile

Vinterns mål är!

*Borrade/slitsade bromsar

*Lacka bromsok

*Få en blandning av Racing/Drift stuk på bilen

*Ny skorsten (Blitz nür spec)

*Fixa lite dunka dunka wink

*Eventuellt ny lack! 

*Sen beror det helt på vad plånboken säger efter det tongue

kevlar_soul
1 oktober 2010 ·

Vad är Racing och Driftstuk ?

calle2jz
11 november 2010 · 371 Inlägg

grymt supra projekt! kommer garanterat att följas! jag letar också en do luck front! hojta om du vet något!

korni
12 november 2010 · 252 Inlägg

lindstrome skrev:
grymt supra projekt! kommer garanterat att följas! jag letar också en do luck front! hojta om du vet något!

oj oj nu är det allt länge sen jag var här inne! dock så har jag inte gjort så mkt med bilen just nu! då jag väntar på delar!

det som är på G är
*Avgassystem
*Fälgar
*Ljud

Dom delar jag har fått hem är iaf
* 2 st knutkors
* 2 st hjullager (bak)
* EBC slitsade och borrade bromskivor både fram och bak.
* EBC Greenstuff belägg
* Kamremskitt
* Ljudisolering
* F1 kolfiberbackspeglar

Sen så väntar en stundende lackering! (svart, eller samma färg som jag har nu)

korni
12 november 2010 · 252 Inlägg

lindstrome skrev:
grymt supra projekt! kommer garanterat att följas! jag letar också en do luck front! hojta om du vet något!

Jag ska kanske göra mig av med min wink

Alpinabiturbo Kulan
12 november 2010 · 1 435 Inlägg

Schysst projekt smile

BMW 740ia "Aspensilver" (1997)
BMW 523ia "Aspensilver" (1996)
BMW 535D Touring "Carbonschwarz" (2006)
calle2jz
12 november 2010 · 371 Inlägg

korni skrev:

lindstrome skrev:
grymt supra projekt! kommer garanterat att följas! jag letar också en do luck front! hojta om du vet något!

Jag ska kanske göra mig av med min wink

då kontaktar du mig dirr!

SniZa
13 januari 2012 · 314 Inlägg

Riktigt bra upprustning av Supran! Tummen upp! smile

Tänkte bara låna din tråd lite om det är okej?

Jag har precis bytat mitt turbokit på min Supra. Från japspec till japspec.. Inga krussiduller! MEN.. Skulle köra en runda idag och testa så att allt gick som det skulle! Det kan jag säga att det gör den inte! Den går som en påse nötter. När turbona börjar ladda viner det högt! Det låter ttyp som en stor jävla kompressor! Jag har varit noga med att få alla vakumslangar på plats och gjort allt tätt! Jag vet inte vad som är fel! Men ska definitivt kolla röret som går ner till IC:n! Man kan ju hoppas att den har hoppat av eller nåt! Vad kan det annars vara? JAG BEHÖVER HJÄLP! =/

Nissan 350z "VSR" (2004)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang