3010
Sök

Få till radiomottagning i audi efter stereobyte?

26 Inlägg
13 januari 2012
Trådstartare
Har bytt stereo i min a4 2004, jag vet att det sitter förstärkare till antennerna i bakrutorna och att det sitter en fördelningslåda som väljer antennen med bäst mottagning. Jag har provat både pc5-90 och adaptern som är likadan fast med fakra anslutning (orginalstereon har både fakra och iso) och jag har givetvis kopplat in 12v matningen till adaptern.

Radiomottagningen är ändå i princip obefintlig, med orginalstereon är den klockren.. Jag tror att det är fördelningsboxen som spökar när den inte får nån signal från stereon, går det att förbikoppla?

Nån som fått till detta i sin vag bil?

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
13 januari 2012
Prova och fråga på Nordic Audi forumet om du inte redan har gjort de.

http://www.nordicaudi.com/

26 Inlägg
15 januari 2012
Trådstartare
Har en pioneer deh-6300 sd. Har pc5-90 http://www.brl.se/sv/artiklar/pc5-90.html inkopplad mellan orginal antennsladden och stereon.

Orginalstereon har 2 antennsladdar inkopplade i sig, ena är tydligen för att skicka tillbaka en signal till fördelningslådan så den ska välja sutan med bäst mottagning. Avancerat system!! Köpte autoleads antenn som man klistrar på insidan av rutan och satte den på ena bakrutan men den var då riktigt kass den med,.

Blir tokig på detta, vill höra radio men vill inte borra hål i taket och sätta antenn!

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
16 januari 2012
Swedenrockers skrev:
Tänkte på en till sak, du hade testat Autoleads rutantenn och om inte den fungerade (rätt inkopplad) så tycker jag att det lutar mer åt att problemet sitter i stereon.
En klassiker är dessutom att Pioneerns remotekabel inte är ihopkopplad då den är isär från fabrik.

Fast Autoleads rutantenn brukar kunna fungera så där och brukar skifta från olika bilar.
I många bilar jag har bytt ut original HU i så har mottagningen blivit sämre.

785 Inlägg
16 januari 2012
Har du eftermonterad xenon i bilen?
Jag slängde bort antennförstärkaren i min nyare VW när jag kopplade in en Alpine spelare.
Fick kanonmotagning, men den blev kass direkt när jag kopplade in vanliga "besiktningslampor" igen..

Så nu gäller: med xenon = utan förstärkare, utan xenon = med förstärkare

Skumt.. Eller hur?

Its not the fart that kills, its the smell...

Sök