6961
Sök

Konstig händelse vid inkoppling av steg. Nu går det i protect

1 581 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Hejsan!
Skulle testa ett slutsteg i dag i bilen och upptäckte att jag glömt sätta i remoten. Bygglade från plus bara för att kolla och då startade steget och det lös grönt från powerlampan. Så gick jag fram till batteriet och kopplade ur allt för att fixa till remoten så den satt ordentligt byglad men när jag drog ur + kabeln så blixtrade det till och nu går den i protect. Alltså var batteriet ut men kan förstå att det finns lite ström kvar i sakerna men jag kom absolut inte åt någonting med kabeln utan den var fortfarande en bit in i sockeln när det hände. Jag tog upp steget och öppnade och ser inget som helst skadat eller bränt men såg att ett "strå" av remotekabeln satt in i steget en bit och kanske den som tog emot något då inuti men ser inget skadat och det går som sagt i protect nu:/
Jävla knäppt att ha öppet in i steget vid polerna.
Senast redigerat av Fellow (18 januari 2012)

1 581 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Hittade felet till att steget gick till protection tror jag ni får gärna flika in ifall det låter knasigt men lågnivån urdragen så startar steget men när den sitter i så går det i protection. Så Nu när jag skulle dra ur kabeln så gick anslutningarna av på kabeln så uppenbarligen var lågnivåkabeln skadad. Men antar att allt är grönt nu bara med ny kabel då?

21 761 Inlägg
18 januari 2012
Det borde inte ha hänt något övrigt med steget om det nu bara var den kabeln som var dålig tycker jag. smile

1 581 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
Nej jag tycker inte det med men blir lite nojig med tanke på elstöten som uppkom när jag drog ur + kabeln men som sagt så ser jag inget fel inuti och det luktar ingenting.

Sök