3" downpipe mot främre avgas passar ej 200sx s13

Hoaken
18 januari 2012 · 1 163 Inlägg

Hejsan..

Köpte nyligen ett 3" avgasystem hela vägen ifrån mr.tuning.

Lite allmänt.. så har jag t28 och mitt orginal avgasystem passade rakt på (alltså vridet kompressorhus)?
iallafall så petar denna downpipen för mycket åt ena hållet så när främre röret ska på så drar det i i balken...

Obs.. har orginal grenrör, men det ska ju inte har någon betydelse? för turbon kommer ju fortfarande att vara på samma plats för alla kopplingarna.

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
tekniknissen1
18 januari 2012 · 866 Inlägg

Har du fått tag en till högerstyrd ?! Där är skillnad på downpipen . Det var ett tag sen jag monterade rör på S13 men har för mig att där var något klydd med japs spec rören till vänster styrda!?

Hoaken
18 januari 2012 · 1 163 Inlägg

tekniknissen1 skrev:
Har du fått tag en till högerstyrd ?! Där är skillnad på downpipen . Det var ett tag sen jag monterade rör på S13 men har för mig att där var något klydd med japs spec rören till vänster styrda!?

humm ja möjligt ringde mr tuning där ja köpt sakerna å sa som det var .. å han tippade på felsvetsning eller fel downpipe typ till s14 ist ... han har iallafall aldrig fått reklamation på dom .. så ja blir väll den förste hehe ... så ha skickat tillbax den nu så får vänta lite å få en ny smile

Made by myself, always going to thank my Dad, Brother, Mother and all my Friends for all Support to my projects!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang