7090
Sök

Knaster/brus i högtalare

218 Inlägg
17 januari 2012
Trådstartare
Idag orkade jag inte med detta knastrandet längre, har blivit värre och värre. Tanken var att jag skulle ignorera det tills jag har fått köpt mig en ny stereo men slänger även ut frågan här om någon har varit med om det innan.

När jag köpte min bil så fanns det såklart ingen Aux ingång på stereon så jag köpte ett en adapter från biltema där du kopplar en dosa till antennutagget
Sådan här: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilst … tor-31584/

När jag köpte den så vart jag helnöjd, fint ljud i den och inget brus men nu på senare dagar så har vissa frekvenser eller vad det nu kallats börjat brusa som satan.

Kollat glapp, testade nya högtalare men fungerar fortfarande inte hmm

nån som har en aning?

kan troligtvis lägga upp en video om ni inte förstår imorgon.

Jag har inte alltid rätt. Men jag har aldrig fel.

Stockholm Streetrace Crew
160 Inlägg
18 januari 2012
Knastrar de när du kör cd eller vanliga radiokanaler också?

218 Inlägg
18 januari 2012
Trådstartare
ska testa med CD imorgon, Men ja det har hänt att det kanstrar i radiokanalerna.

Kan även tillägga att den rätt så ofta söker om kanalerna.

218 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
CD fungerar utan knastret

160 Inlägg
19 januari 2012
Tommty skrev:
CD fungerar utan knastret

Testa att koppla ur din FM adapter och kör radion och se om de blir bättre. Då är det den som är boven i dramat. smile

218 Inlägg
19 januari 2012
Trådstartare
ok, ska testa det imorgon smile

24 Inlägg
19 januari 2012
Tommty skrev:
ska testa med CD imorgon, Men ja det har hänt att det kanstrar i radiokanalerna.

Kan även tillägga att den rätt så ofta söker om kanalerna.

Just detta att den ofta söker om kanalen/ tappar kanalen på radion tyder ju på att du har nått knas med antennen eller just din adapter!
Så jag ger samma tips jag, ta bort adaptern o testa radion sen så har du säkert bra ljud igen!
Skriv svar efter ditt test!
Lycka till nu!
Keda

Full gas sparar tid ;-)

218 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
Har ej hunnit testa med att ta bort adaptern än, kommer troligvis inte hinna med det idag.

Men jag kunde spela i ca 3h med bara tändningen på (och laddare) och inget knaster kom.

Men idag när jag skulle köra till skolan gick steget i protect, på vägen hem så fungerade det igen dock med mycket mindre effekt till basen.

160 Inlägg
20 januari 2012
Kolla så att du inte har glapp någonstans samt kolla över jorden och plus kablarna till steget.

218 Inlägg
20 januari 2012
Trådstartare
kollat jorden, sitter bra och verkar inte glappa. Strömkabeln likaså. Inga brända säkringar.

Om låg-nivå kablarna åker ut/glappar kan detta orsaka att steget går i protect då?

Saken är, kommer ihåg när jag först köpte steget så hade jag samma problem innan jag köpte den adaptern. Sen dess försvann problemet. Men nu har det kommit tillbaks igen då jag bytte tillbaks till CD.
Senast redigerat av Tommty (20 januari 2012)

Sök