Volvo 145 -73 sport ombyggnation till 165 220D Update 22/12-11 sidan 2

farbrorbozze Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
29 december 2011 · 6 469 Inlägg

Sunneslor skrev:

farbrorbozze skrev:

Sunneslor skrev:

jo jag vet smile hehe va ute och kollade men såg bara att det stod 49 med stora siffror

direkt efter 49 (som är dom två första siffrorna i typnumret) så har du en slät klack, tvätta rent där, men är det målat så måste du ta det jäkligt försiktigt när du tar bort färgen, där finns 4st stansade siffror på den första klacken & sen några till på andra klacken.

färgen va borta men såg inget ändå får kolla imöra igen.

ja tvätta med bensin&trasa eller nåt & lys med lampa, kan vara jäkligt svagt stansade ibland.

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet
Volvo 780 (1989)
Volvo 945 TURBO "Stressade-AjTåmaten" (1993)
Volvo Carina "Specialen Ockelbo kopia" (1967)
Sunneslor
29 december 2011 · 280 Inlägg

farbrorbozze skrev:

Sunneslor skrev:

farbrorbozze skrev:

direkt efter 49 (som är dom två första siffrorna i typnumret) så har du en slät klack, tvätta rent där, men är det målat så måste du ta det jäkligt försiktigt när du tar bort färgen, där finns 4st stansade siffror på den första klacken & sen några till på andra klacken.

färgen va borta men såg inget ändå får kolla imöra igen.

ja tvätta med bensin&trasa eller nåt & lys med lampa, kan vara jäkligt svagt stansade ibland.

det va rent men väldigt svagt stansat. för såg inget förut när jag lyste med fiklampan

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
Sunneslor
2 januari 2012 · 280 Inlägg

Gör nog dom flesta besvikan nu tyvärr men projekt volvo 165 kommer bli uppskjutet till sommaren iställt pga att jag håller på med körkortet nu och det är inte långt ifrån att jag har kortet igen  och detta är enda bilen jag har och kan använda nu för har inte råd att köpa en till bil innan sommaren då jag tar ut amazonen istället. kommer nu istället dra igång en projekt tråd om amazon caben istället som ska byggas om, lackas, göra inredning och massa godis=) ber hemskt mycket om ursäkt men hoppas ni kommer gilla amazon cabens projekt tråd. tack för alla kommentarer och iderer och stort tack till  farbrorbozze gär på garaget för bra info och bra pilder till detta 165 projekt. men som sagt i sommar drar det igång istället.

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
volvo284
3 januari 2012 · 98 Inlägg

okej.. då är jag väll så illa tvungen att prenumerera på nästa tråd ist.. lycka till med kortet !

Sunneslor
3 januari 2012 · 280 Inlägg

volvo284 skrev:
okej.. då är jag väll så illa tvungen att prenumerera på nästa tråd ist.. lycka till med kortet !

Ja tyvärr så blev det såhär. ja men amazon projektet kommer bli sköjj det oxåsmile ja tackar så mycket.

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
MeRoll88
3 januari 2012 · 329 Inlägg

Tidiningen Klassiker bygger ett precis likadant bygge som dig! Där finns nog mycket information och hämta om du behöver hjälp framöver, senaste tidningen jag läste var den precis tillbaka från lack!
Har för mig som du sa, att det endast tillverkats ett fåtal 165,or! 
Lycka till o hoppas du kan hitta bra info i tidningen!

Körhårt!


Edit :   http://www.klassiker.nu/vara_klassiker/ … o-165-2588  Hittade lite snabbt från deras hemsida en annan också! smile

Senast redigerat av MeRoll88 (3 januari 2012)

Sunneslor
21 januari 2012 · 280 Inlägg

ska börja dra igång och köra iordning lite på pärlan då körkortet närmar dej.

Ska koppla ljud, fixa blinkers fram och fixa värme fläckten mm. så den står klar när en har körkortet igen så det bara är att dra ut och glida=) blir troligtvis under veckan jag drar ner den till motorklubben och fixar lite=) ska nog höjja den lite fram oxå för det skrapar och tjäcker i hela tiden.

En får va som en ä, när en int ble som en skull =)
Volvo Pv544 (1964)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang