Klantade mig i garaget! buckligt underrede!!

fr0lle
19 januari 2012 · 146 Inlägg

mikael_86 skrev:
okej visst... kan kolla på din DP och din jappsdämtare snart nån gång.. är intresserad så...

Visst! bara att dra ett pm när du vill kolla! jag är arbetslös så tid har jag tongue

mikael_86
19 januari 2012 · 860 Inlägg

hehehe me too... är typ alltid ledig hehehe.... vart i v-vik bor du???

BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
fr0lle
19 januari 2012 · 146 Inlägg

mikael_86 skrev:
hehehe me too... är typ alltid ledig hehehe.... vart i v-vik bor du???

Haha där ser man! suger verkligen o va arbetslös när man har massa man vill fixa med bilen men inte har råd...

Tillbergsgatan, 100 meter över breviksskolan. Dudå ?

mikael_86
19 januari 2012 · 860 Inlägg

jo ja vet... de suger hårt att inte få in mer pengar men va gör man när de e denna jävla lågkonjuntur som de e nu.... men men

okej nice... ja bor tyvärr i ankarsrum men är i västervik mkt...

Volvo V70 D4 Momentum 2016 "Svarten" (2016)
BMW 330D XDrive "Svart räsern" (2014)
Volkswagen VW Polo R WRC 2014 "Mini räsern" (2014)
fr0lle
19 januari 2012 · 146 Inlägg

mikael_86 skrev:
jo ja vet... de suger hårt att inte få in mer pengar men va gör man när de e denna jävla lågkonjuntur som de e nu.... men men

okej nice... ja bor tyvärr i ankarsrum men är i västervik mkt...

Okej smile

jimmzzan
19 januari 2012 · 1 168 Inlägg

Oj, Har underredsmassan spruckit eller rivits upp där pallbocken trycktes in?
Tillochbörja med, riv borta diverse saker, mattan måste lyftas ifrån golvet tillfälligt.
Ta en träkloss och en stor hammare/slägga och banka ner det värsta, sen kan du ta ett stål i pinnform för och rätta till veck eller krångligare saker. Annars räcker det kanske med o banka ner bara.

Om underresmassan har spruckit undertill, då tar du en roterande stålborta och kör bort tills du ser att massan sitter ordentligt i karossen, inte att den släpper om du pillar lite på den. Ingen kittfog som har släppt? Gör liknande, slipa bort det lösa. Sen tar du grundfärg och penslar på på det plåtrena 2tjocka lager. Därefter när det har torkat så kan du spruta på ett lager underredsmassa.

Innuti bilen då? Kommer ju bli märken efter hammaren. Blästra bort det som sitter löst, pensla grundfärg 2gånger med tjocka lager. Låt torka, inget mer krävs.


Det duger helt OK. Läste något svar om underredsmassa innuti bilen, på plåtrent och allt. Nej till det!

Mvh Jimmy.

turbiz Mr Turbo
21 januari 2012 · 509 Inlägg

Jag har samma fel på min Mitsubishi sen halvåret i norge(bra vägar or not!)  tänkte bara ta största släggan rakt på mattan.. Dum ide eller kan det gå?

Turbo..Mr Turbo
BMW 318i Touring MJO1 "Ikaros" (2000)
GMC TG 21305N Van vandura "Partykärran" (1987)
SLG
21 januari 2012 · 498 Inlägg

Kanske bästa att kolla så inte det går kablar eller annat skit under mattan så du förstör dom.

turbiz skrev:
Jag har samma fel på min Mitsubishi sen halvåret i norge(bra vägar or not!)  tänkte bara ta största släggan rakt på mattan.. Dum ide eller kan det gå?

Jag är född i en seriekrock. i en rondell, en kväll, me öppna spjäll.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang