Update 13 oktoberTjenare alla! Det har ju hänt lite på sistonde. Motorn har blivit nedplockad i beståndsdelar! Det blev mycket delar, mer än vad jag trodde! Den goda nyheten dock är att det faktiskt var kolvringarna som var helt slut, därav ingen kompression.
Så det jag har hållt på med nu är att tvätta massor med motorkomponenter samt fräschat upp några delar med färg och så. Dessutom försöker jag planera nu vad jag ska köpa in till motorn!
Det som ska köpas/fixas in är:
* Komplett packningssats för hela motorn
* Nya kolvringar
* Nya vevlager
* Ny kamrem (endast remmen, hela kamremssatsen är ny, men remmen har fått en skåra i sig så därför vill jag inte ha kvar den)
* Hona cylindrarna
* (Eventuellt plana och renovera topparna, men vet ej om det behövs eller om ekonomin tillåter)
* Nya Silikonslangar att ersätta vakuumslangarna med
* Byta kamaxlar samt ventillyftare från en begagnad 928S motor som är för 300 hästar
* Köpa in ett trimkit från USA som tillsammans med kamaxlarna bör ge motorn 300 hästar
http://www.928motorsports.com/parts/cisdistributor.php* Eventuellt köpa in nya grenrör nu i vinter som sägs ge ca ytterligare 25 hästar
http://www.928motorsports.com/parts/headers.php* En allmän uppfräschning. Motorn kommer få vara i aluminium, dock med röda ventilkåpor, svarta insugsrör samt ett rött insug
Tror jag fick med allt så ni får en uppfattning om vad jag håller på med

Nu till lite bilder!
Har dock bara dåliga mobilbilder för jag ständigt glömmer kameran! Men ska bättra mig, jag lovar!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-3e9837ea8bbad3685e02288f4d369593.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-059076e2b3853375ccbd63f572a56444.jpg]()
Börjat montera bort kamremmen, kom dock inte så långt innan jag inte fattade hur jag skulle få bort resten

![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-20faa4ee0cd5fc3bae92badcfeb03034.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-372545284da96573b3644df658e29334.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-a1055941d1be280ad455c98ef533c1c8.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-263c244d0e9eedeaf7c0dd13f42136f2.jpg]()
Fick bort tillräckligt av kamremmen för att få bort ena ventilkåpan iaf

Allt var så smutsigt och packningarna smulades sönder som kex i princip

Lite häftigt att skruva isär en motor för första gången iaf
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-5e382ecf84a830d5c199629126355f63.jpg]()
Tog även bort grenrören! Tunga saker faktiskt, men funderar iaf på att byta ut dem till rostfritt men bättre flöde!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-9e6593c6eb3f561f27952b607361551a.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-14f1fa83177c95e26823fdc06abc73d5.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-555241ea3441c64dea9a8157fbea9e9d.jpg]()
Andra dagen började det hända lite saker iaf! Fick hjälp av en mekaniker att skruva lite och då gick det undan!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-895f82b1ab4520b3efaba4a963ff7496.jpg]()
Besvärliga skruvar fick smaka på den här! Tror det är en induktionsvärmare! Iaf så värmer den upp metall genom molekylerna så det blir varm, dvs du slipper använda blåslampa. Direkt efter du värmt upp något kan du med handen ta på munstycker utan att bränna dig

Tar även ca 2 - 3 sekunder att värma något glödhett

Aaaawesome!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-f8e5eafd91e62aae5270fa85d1c75828.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-6b54e58299f255c56066d8dbff992a8b.jpg]()
Sedan åkte topparna av och in i tvätten

![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-66b48b5aa495c09e81188ff73000f5ac.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-105959cc1c98d28051820bf6473c2d6e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-81b2122f03a237569e778667f7b880f1.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-a9bf6e284f2e46c6ca9b17d77bddc1ea.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-b4655fba3feb7dc6d9a39b042d5ac618.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-6a16e1f235c829faff9e9ddbf51c1afd.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-3df3213b7ece62b00552e0c0faf0b49f.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-14e7b4c04b4fcaf5b1e0ebbc0f9e225d.jpg]()
Under topparna såg det ut såhär

Mycket smuts, döda kolvringar, dåliga packningar, små repor i cylindrarna, vevlagren och på kolvringarna! (Hoppar lite i tiden med bilderna)
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-2d9db422ec495c013677dfa82d9546b2.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-dd5da908e9556e9129a384394b9a5262.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-04352a6f393ee3be7281f2af83e27701.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-19a3f17aaa022738831673dcbb40b2b8.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-1d2b6013a0b873b25fcc7285e3f3b89e.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-cb2897ba2315313bca89922b9896eca6.jpg]()
Har spenderat mycket tid på att gå igenom och tvättat saker, slipat saker samt kollat vad som måste bytas! Det mesta är tvättat och så, men det finns en del kvar! Har även tagit ickemekaniska saker i metall för att sätta lite färg på dem!
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-25aa7dc0b225c006bed3b21b87e77fe1.jpg]()
![https://www1.garaget.org/gallery/images/162/161882/161882-cbb601584a34659a6ebafe18236c37a7.jpg]()
Testade även att måla ett rör till insuget för att se om det blir bra! Det är så mycket porer på dem och ärligt talat vet jag inte hur jag bör göra för att få ett slätt resultar när det gäller stål/aluminium
Det var allt för denna uppdatering! Hoppas det finns några som följer
