5435
Sök

Koppla baslåda och 6x9:or

8 Inlägg
5 december 2011
Trådstartare
tack .

8 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
så! nu är allt inkopplat.. kopplade 6x9:orna istället för bakhögtalarna, som funkar.
nu lite problem.. köpte iso kablage som var anpassade för bilmodellen, alltså adapter imellan bilens kablage och nya stereons kablage. allt passade och sladdar och färger såg ut att stämma. men höger front/dörr högtalare spelar inte! men vänster fram och båda bak spelar! inte nog med det, kopplade RCA kablarna på Sub ut på stereon vidare till slutsteget. basen som sitter via steget är död... steget har ström. med lite micklande så spelar basen så att man endast kan känna på den att den (vibbrerar) men inget mer. någon som har tips på vad de kan va med bas och höger fram?

/stening

685 Inlägg
12 december 2011
Kolla så att inte högtalarkablarna höger fram är kortslutna någonstans.

Angående sub utgången så är det mycket möjligt att du har en separat subwoofer inställning på stereon som måste skruvas upp. Vilken stereo är det du har?

8 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
hur skulle dom kunna vara kortslutna?
JVC KD-R821BTE

685 Inlägg
12 december 2011
stening848 skrev:
hur skulle dom kunna vara kortslutna?
JVC KD-R821BTE

Dom kan ligga emot plåten eller liknande.

Och som jag misstänkte så finns det en Subwoofer level inställning på stereon. Eftersom jag inte använt stereon så vet jag inte exakt var du hittar den men jag antar att den ligger på samma ställe i menyn där du ser resten av equalizer inställningarna på stereon smile

8 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
har ju alldrig rört org kablarna.. kanske nåt tok i iso kopplingarna, min ganska duktiga kusin hjälper mig i morrn och tittar! borde inte va nå konstigt, det ska ju helt enkeelt bara fungera.
jo har hittat nåt med nån subwoffer on/off, men inte tittat så noga som nån volym. ska kolla i morrn. tack ändå!

8 Inlägg
13 december 2011
Trådstartare
var glapp i stereons kontakt. tror ni man har chans att få ett nytt kablage bara? .och så fanns det inställningar i stereon till basen. nu allt fixat! smile

160 Inlägg
26 januari 2012
haha andeeee big_smile de är ju våran stil , steget i bött och så möe högtalare som går big_smile

Varför hatar alla svenssons mig? :)

Sök