2394
Sök

Släcka servicelampa Volvo 855 -97

Cupra_
27 januari 2012
Kan man göra detta utan instrument? Vad jag har läst mig till så verkar det som om man måste ha OBDII-verktyg för kunna släcka servicelampan. I min S40 jag hade tryckte man in trippmätaren och vred på och av tändningen för att släcka, finns det inget liknande som funkar på en sen 850? Kan tillägga att den har färddator om det har någon betydelse. Och nej, en så gammal bil lämnar jag inte gärna in på Volvo.

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 januari 2012
Dessa går inte å nolla utan Volvo verktyg tyvärr.

Finns ett enkelt service återställar verktyg samt några eftermarknads obd läsare som klarar det (dock väldigt få va noga med å kolla så det går innan du köper en)

Annars så e det original VST (Volvo System Tester) som gäller

Å bara få nollat lampan e inte så dyrt på Volvo träffar du rätt verkstad så kanske dom tom e snälla å gör det gratis. Det hade jag gjort iaf. Snabbare lättare å bara göra det än å skapa en arbetsorder göra upp den å ta betalt ...

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Cupra_
27 januari 2012
Mhm det var ju lite trist.. Brorsan har verkstad men han kan bara nolla modernare bilar så jag hade hoppats att det skulle gå utan. Det går inte o göra på något annat sätt då? Typ rycka ur batteriet över natten eller så?

Tesla Senior Technician
2 307 Inlägg
27 januari 2012
Deception skrev:
Mhm det var ju lite trist.. Brorsan har verkstad men han kan bara nolla modernare bilar så jag hade hoppats att det skulle gå utan. Det går inte o göra på något annat sätt då? Typ rycka ur batteriet över natten eller så?

Nope.

Om du inte får tag i rätt grejjer å släcka den med så e det ta ut lampan som gäller.

The faster you go the closer you are to heaven. Mitt egna ordspråk
Proud Member of Team Trailer Trash

Cupra_
27 januari 2012
JaggaChafen skrev:
Deception skrev:

Nope.

Om du inte får tag i rätt grejjer å släcka den med så e det ta ut lampan som gäller.

Jahopp.. Ja jag får väl helt enkelt ringa bilia och höra vad man får slanta för en släckning.. Då kan de få kolla felkoder också då det inte blåser ut någon luft i fotbrunnarna. Troligtvis nåt spjäll som slutat funka då ac och fläkt funkar för övrigt..

Sök